سعیدی مبارکه مطرح کرد:

سیگنال های مثبت بورس به سرمایه گذاران

سیگنال های مثبت بورس به سرمایه گذاران

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بر لزوم سوق نقدینگی به بازار سرمایه تاکید کرد.

در شرایطی که بخش تولید با مشکل کمبود نقدینگی روبرو است می توان بخشی از نقدینگی مورد نیاز بخش تولید را از طریق هدایت نقدینگی به بورس تامین کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: یکی از مسائل و مشکلات اقتصاد کشور در سال های گذشته رونق بازارهای دلالی در بخش مسکن، طلا،سکه، و ارز و بازار خودرو بوده که خوشبختانه در چهار سال اخیر ثبات نسبی در بازار فراهم شده است. 

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی افزود:با توجه به رکود اقتصادی در سال های اخیر بازار سرمایه نیز با رشد مناسبی روبرو نشده که با لحاظ مولفه های اقتصادی می تواند عنوان کرد عملکرد بازار بورس به کارکرد اقتصادی کشور ارتباط دارد.

سعیدی مبارکه در ادامه گفت وگوی خود افزود: باید با اعمال سیاست های اقتصادی زمینه سوق نقدینگی به بازار سرمایه فراهم شود تا شرکت های تولید بورسی تقویت شوند که بطور طبیعی انجام این مهم در اشتغالزایی تاثیر گذار است.  

 

تداوم بی اعتنایی بورس به اظهارات بدون منطق ترامپ

 

وی با اشاره به رشد شاخص بازار بورس در چند روز گذشته گفت:علی رغم اینکه تجربه بیانگر این است اخبار سیاسی بر عملکرد بازار سرمایه تاثیر گذار است؛ اما روند صعودی شاخص بورس این موضوع را اثبات کرد سرمایه گذاران به اظهارات بی پایه و اساس رئیس جمهور آمریکا توجه نکردند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: شاخص بورس رشد 69 واحدی را تجربه کرد که رشد محسوسی محسوب نمی شود، بنابراین باید شرایطی در بازار سرمایه وجود داشته باشد که روند سوق نقدینگی به این بازار بیشتر شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا