گزارش روز؛

حافظ، صدای ترامپ را نشنید

حافظ، صدای ترامپ را نشنید

در گروه های فلزی و معدنی که دادوستدهای مثبتی در جریان بود، نماد کچاد با جهش قیمتی به صف خرید رسید، نمادهای فباهنر، فخاس و کیمیا با صف خرید و نمادهای فایرا، زنگان، فولای، ارفع و فلوله با معاملاتی مثبت تر از هم گروهی ها دنبال شدند.

 

ترامپ طی سخنرانی دیشب خود،  پایبندی ایران به برجام را تایید نکرد. بر این اساس، کنگره ۶۰ روز فرصت دارد تا نظر خود را در این خصوص ابراز کند. با این حال اکثر کشورهای اروپایی و همچنین روسیه حمایت خود را از توافق هسته ای ایران بیان کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، با توجه به اینکه اکثر تحلیل ها مبتنی بر عدم تایید ترامپ از برجام بود و تا حدی این تصمیم در قیمت های سهام منعکس شده بود و همچنین با توجه به تحلیل های بین المللی مبنی بر احتمال عدم رای کنگره به خروج آمریکا از برجام و صرفا تلاش آنها برای اعمال برخی تغییرات،‌ معاملات امروز متعادل تر از هفته گذشته دنبال شد. علاوه بر این، برخی اخبار حاکی از تزریق نقدینگی جدید به بازار ، منجر به افزایش تقاضا و مثبت شدن اکثر گروه ها و نمادها شد و خریداران از لاک دفاعی خارج شده و با اعتماد بیشتری به خرید پرداختند؛ به طوری که با شروع مثبت گروه خودرویی نمادهای ختراک و خپویش با صف خرید و نمادهای خزامیا، خکاوه، خگستر و خوساز تا آستانه صف خرید شدن پیش رفتند که در ادامه بازار نمادهای خمحرکه، خچرخش، ختور، خلنت، خریخت و خاذین نیز به جمع صف خریدهای گروه پیوستند.

در جلسه تاثیر گذار امروز مسئولان وزارت اقتصاد، بورس و ۷ بانک، حمایت از بازار سهام از طریق واریز ۱۵تا ۲۰ میلیارد تومانی هریک از بانکها اعلام شد. بانک کشاورزی شنبه 20 میلیارد تومان برای خرید واحدهای صندوق یکم کارگزاری بانک کشاورزی واریز کرد و قرار است دیگر بانک ها هم بزودی اقدام کنند.

در گروه های فلزی و معدنی که دادوستدهای مثبتی در جریان بود، نماد کچاد با جهش قیمتی به صف خرید رسید، نمادهای فباهنر، فخاس و کیمیا با صف خرید و نمادهای فایرا، زنگان، فولای، ارفع و فلوله با معاملاتی مثبت تر از هم گروهی ها دنبال شدند.

صادرات ذوب آهن در 6 ماهه اول سال جاری به رقم 659 هزارتن رسید که افزایش 89 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته دارد ضمن اینکه این میزان صادرات از کل صادرات ذوب آهن در سال 95 (648 هزار تن) نیز بیشتر است و نشان از توسعه بازارهای صادراتی این شرکت دارد .ارزش ریالی صادرات محصولات ذوب آهن نیز به 250 میلیون و 198 هزار دلار رسید که نسبت به 6 ماهه اول سال گذشته 120 درصد افزایش یافت.

گروه های بنیادی محور آی تی و دارویی اکثرا دادوستدهای متعادل و مثبتی را در بازار امروز تجربه کردند که در این بین معاملات مثبت نمادهای تازه وارد ریشمک، آپ، اوان در کنار معاملات مثبت نماد کوچک فن آوا و تشکیل صف خرید نماد مفاخر قابل توجه تر از هم گروهی ها بود . همچنین در گروه متعادل و مثبت حمل و نقل، ادامه صف خرید نماد تازه وارد حاسا در تجربه سومین روز صف خرید و رشد قیمتی خود، چشم نوازی می کرد.

گروه های سرمایه گذاری و لیزینگی با دادوستدهای اکثرا متعادل و مثبتی دنبال شدند، در این میان ادامه صف خرید نماد تازه وارد ولشرق و عرضه های بیشتر و حجم بالای دادوستدهای آن، معاملات مثبت نمادهای وبیمه، ولبهمن و وملت قابل توجه بود، در ادامه بازار و درپی صف خرید شدن نماد فایرا شاهد تشکیل صف خرید نماد وتوصا بودیم، نماد واعتبار نیز در کنار نماد پردیس با صف فروش به کار خود پایان دادند و نماد ملت پس از برگزاری مجمع عادی بطور فوق العاده انتخاب اعضای هیئت مدیره متعادل مورد بازگشایی قرار گفت.  همچنین در پایان معاملات نماد ما جهت برگزاری مجمع فوق العاده تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه متوقف شد. وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان که برای شرکت در اجلاس پائیزه وزرا در بانک جهانی و صندوق بین المللی دیروز عصر وارد واشنگتن شده بود با وزرای چند کشور دیدار و ملاقات کرد. کرباسیان در دیدار با وزیر دارایی ایتالیا ضمن اشاره به 3 برابر شدن حجم مبادلات بین دو کشور در 6 ماهه اول سال 2017 در مقایسه با سال قبل بر ضرورت گسترش بیشتر روابط اقتصادی دو کشور تاکید کرد .

درگروه های شیمیایی و فراورده های نفتی که دادوستدهای اکثرا مثبتی را تجربه کردند، صف خرید نماد شکربن و صف فروش نماد شلعاب در شروع بازار نمایان تر بود. در اواسط بازار نمادهای شپترو، شدوص و شیراز با افزایش تقاضا مواجه و آنها نیز صف خرید شدند. به نقل از رویترز، تجارت خانه های مهم جهان گفتند، تشدید تحریم های آمریکا علیه تهران بیش از پیش خریداران احتمالی نفت ایران را خواهد ترساند، اما به احتمال فراوان، اختلالی در عرضه نفت این کشور به اروپا به وجود نخواهد آمد.

گروه متعادل و مثبت کانی های غیر فلزی با صف خرید نمادهای کفرا، شلیا، کتوکا، کساپا و کسرام و صف فروش نماد کمرجان دنبال شدند. کهرام، کترام و کساوه نمادهای صف خرید گروه مثبت کاشی و سرامیک در بازار امروز بودند. در آنسو و در گروه متعادل ساختمانی، نماد وتوس با ادامه صف فروش، نمادهای ثرود و ثغرب با صف خرید، نمادهای ثعمرا و ثاباد مثبت و پرتقاضا و نماد کرمان منفی دنبال شدند.

درگروه های ماشین آلات، تجهیزاتی، برقی و گروه های وابسته، شاهد تشکیل صف خرید نمادهای چدن، بشهاب، رتکو و تکمبا، صف فروش نمادهای بکاب و لسرما و معاملات مثبت سایر هم گروهی ها اما با حجم پایین بودیم.

در گروه متعادل و مثبت غذایی، معاملات مثبت و رشد قیمتی نمادهای غاذر، غمارگ، غدیس، غمینو و غشهد و صف فروش نمادهای غبهنوش، غگرجی، غپینو، غمهرا و غچین نمایان تر بود.

در پایان معاملات، شاخص کل متاثر از معاملات مثبت اکثر گروه ها بخصوص نمادهای فولاد، فملی، کچاد و خساپا با رشد حدود 520 واحدی به ارتفاع 85،263 رسید که در این بین نمادهای جم و شگل بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهند گرفت.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا