طراحي نقشه راه توليد شرکت مس

طراحي نقشه راه توليد شرکت مس پايگاه خبري معدن نيوز- مدير عامل شرکت ملي صنايع مس ايران گفت: نقشه راه شرکت مس بر اساس دستيابي به توليد 400 هزار تن مس محتوي در پايان برنامه ششم طراحي شده است.
به گزارش پايگاه خبري معدن نيوز، احمد مرادعليزاده افزود: در تلاش هستيم با در نظر گرفتن شرايط اقتصادي و روند کنوني حاکم بر صنعت مس در دنيا، اجراي پروژه‌هاي 18 گانه اصلي شرکت مس را براي گسترش اين حوزه ادامه بدهيم.
وي، به سياست‌هاي راهبردي شرکت ملي صنايع مس ايران اشاره کرد و از تمرکز شرکت مس بر فعاليت هاي سودآور از طريق بازنگري در پروژه هاي غير اقتصادي خبر داد.
وي گفت: از دوسال پيش با شروع به کار در شرکت مس، به تشکيل کميته‌هاي فني و کارشناسي براي ارزيابي سودآور بودن يا غير اقتصادي بودن پروژه‌ها در دست انجام، اقدام کرده و پس از بررسي‌هاي مداوم در مجموع 6 پروژه غيراقتصادي متوقف شدند.
مدير عامل شرکت مس با بيان اينکه سرمايه مورد نياز براي اجرايي سازي پروژه‌هاي متوقف‌شده بيش از 2090 ميليون يورو بوده است در خصوص دلايل توقف اين پروژه‌ها گفت: بعضي از طرح‌هايي که مربوط به توسعه ذوب و پالايش بود مثل احداث کارخانه پالايشگاه و ذوب و اسيد مس سونگون از يکسو به دليل هزينه بالاي ذوب و نداشتن صرفه اقتصادي و از سوي ديگر به دليل ايجاد آلايندگي‌هاي زيست‌محيطي متوقف شد.
مرادعليزاده با اشاره به اينکه سطح پيشرفت پروژه ذوب مس سونگون در حد تهيه مطالعات اوليه بود، گفت: با توجه به اينکه اصولاً طرح‌هاي احداث کارخانه ذوب به خاطر ايجاد آلاينده‌هاي زيست‌محيطي به صرفه نيستند ما در تلاش هستيم تا از روش هيدرومتالورژي به‌جاي پروژه ذوب در سونگون استفاده شود.
مديرعامل شرکت مس در خصوص ماهيت ديگر پروژه‌هاي متوقف‌شده افزود: ماهيت اين پروژه‌ها مربوط به احداث يا توسعه واحدهاي تغليظ بود که بر اين اساس فاز 3 طرح تغليظ مس سونگون، معدن و کارخانه تغليظ نوچون، فاز 3 تغليظ مس سرچشمه و فاز 2 تغليظ مس ميدوک به دليل غيراقتصادي بودن متوقف شد.
مرادعليزاده با بيان اينکه در شرايط فعلي تمرکز اين شرکت بر روي فعاليت‌هاي سودآور و مورد نياز است گفت: در اين راستا علاوه بر 6 پروژه متوقف‌شده، فعاليت‌هاي پروژه‌هاي تجهيز و بهره‌برداري از معادن هفت‌چشمه، مسجد داغي و کهنگ اصفهان، احداث کارخانه‌هاي فلوتاسيون سرباره مس سرچشمه و احداث کارخانه‌هاي کود شيميايي مس سرچشمه تا تکميل مطالعات فني و کارشناسي متوقف شدند.


بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا