رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های فنی اقتصادی

اعتماد به ایران افزایش یافته/تصمیم ترامپ تاثیری بر اجلاس بانک جهانی ندارد

اعتماد به ایران افزایش یافته/تصمیم ترامپ تاثیری بر اجلاس بانک جهانی ندارد

محمد خزاعی، در پاسخ به این سوال که آیا تصمیم روز جمعه ترامپ درباره برجام و ایران تاثیری بر فعالیت هیات ایرانی و همچنین اجلاس سالانه بانک جهانی خواهد داشت؟ گفت: بانک جهانی همچون سازمان ملل و سایر موسسات بین المللی، موسسه ای است که بیش از 190 کشور عضو آن هستند. البته برخی کشورها و قدرت ها می توانند از حق رای یا نفوذی که دارند در بعضی از تصمیم گیری ها تاثیر گذار باشند اما در روند برگزاری اجلاس و دیدارها هیچ گونه تاثیری ندارند.


محمد خزاعی رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های فنی اقتصادی کشورمان می گوید: اعتماد کشورها به ایران افزایش یافته وانها متوجه شده اند که برای جذب منافع اقتصادی خود مستقل از غرب فکر کنند و در قبال تحولات سیاسی غرب، عکس العمل خود را داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از ایرنا، محمد خزاعی، در پاسخ به این سوال که آیا تصمیم روز جمعه ترامپ درباره برجام و ایران تاثیری بر فعالیت هیات ایرانی و همچنین اجلاس سالانه بانک جهانی خواهد داشت؟ گفت: بانک جهانی همچون سازمان ملل و سایر موسسات بین المللی، موسسه ای است که بیش از 190 کشور عضو آن هستند. البته برخی کشورها و قدرت ها می توانند از حق رای یا نفوذی که دارند در بعضی از تصمیم گیری ها تاثیر گذار باشند اما در روند برگزاری اجلاس و دیدارها هیچ گونه تاثیری ندارند.

رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های فنی اقتصادی افزود: این دیدارها بر اساس روابط دوجانبه ای که بین جمهوری اسلامی ایران و بسیاری از کشورها وجود دارد، انجام می شود و در اجلاس های بین المللی هم هر کشور به بیان دیدگاه ها و مباحث خود درباره موضوع اجلاس می پردازند لذا این تصمیم هیچ ارتباط و تاثیری بر این اجلاس نخواهد داشت.

**توافقنامه های مالی با بانک های بزرگ

خزاعی در پاسخ به این سوال که رئیس جمهوری در سفر به نیویورک از برخی بانک های اروپایی گلایه داشتند، آیا در این سفر رایزنی هایی خواهید داشت؟ گفت: اجلاسی که در آن شرکت خواهیم کرد، اجلاس سالانه کمیته توسعه و آی اف سی صندوق بین المللی پول است. در اینجا چشم انداز توسعه کشورهای دنیا، کاهش فقر و در صندوق بین المللی پول هم مسایل پولی مطرح می شود.

وی ادامه داد: در کنار آن، گفت و گوها و دیدارهایی است که با وزرای دیگر خواهیم داشت، به طور طبیعی در ملاقات ها روابط اقتصادی و گسترش آن ها مطرح خواهد شد.

رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های فنی اقتصادی اضافه کرد: در این اجلاس نه توسط ما و نه بانک مرکزی با هیچ بانک خاصی در اروپا یا هرجای دنیا دیداری انجام نخواهد شد.

خزاعی یادآور شد: گلایه رئیس جمهوری به تحفظ هایی است که برخی بانک ها ممکن است در سطح دنیا داشته باشند که البته ما شاهد بودیم در طی دو سه ماه گذشته خوشبختانه توافقنامه های مالی با بانک های بزرگ آسیا و اروپا بسته شده است.

وی خاطرنشان کرد: این فضا در حال تغییر است و مقدار زیادی هم اعتماد کشورها به ایران بیشتر جلب شده است و هم متوجه شده اند که منافع اقتصادی آن ها ایجاب می کند، مستقل فکر کنند و در قبال تحولات سیاسی که در غرب می گذرد، عکس العمل خود را داشته باشند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا