گزارش روز؛

دادوستدهای مثبت گروه های ساختمانی، غذای و قندی

دادوستدهای مثبت گروه های ساختمانی، غذای و قندی

در گروه های شیمیایی و فراورده های نفتی افزایش تقاضا محسوس بود و شاهد معاملاتی اکثرا مثبت بودیم به طوریکه نمادهای شتوکا، شیراز، شپارس، شسینا، شپاس، شلعاب و شدوص با صف خرید مواجه شدند.

 

اکثر نمادهای گروه ساختمانی شروعی متعادل داشتند که در بین ادامه صف فروش نماد وتوس و صف خرید نماد کرمان نمایان تر بود اما در اواسط بازار گروه ساختمانی با افزایش تقاضا مواجه شد و در نهایت اکثرا مثبت به کار خود پایان دادند به طوریکه نمادهای ثنوسا، ثاباد، ثرود، ثتران، ثعمرا، ثفارس، ثپریدس و وآذر صف خرید را تجربه کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، نماد وساخت با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد (پیش بینی سال 96 را با افزایش زیان 80 درصدی مبلغ (227) ریال زیان اعلام کرد) متوقف شد، در آنسو گروه های سیمانی و کاشی و سرامیک نیز معاملاتی اکثرا متعادل و مثبت را تجربه کردند که در این میان تشکیل صف خرید نماد کترام و صف فروش نماد کهرام قابل توجه بود.

در پی افزایش تقاضا در گروه های غذایی و قندی، شاهد معاملات مثبت و تشکیل صف خرید نمادهای بهپاک، غنوش، غپاک، غشاذر، قمرو، قنیشا، غاذر، غدیس، غشان و غمینو بودیم که در این میان پررنگ شدن احتمال عرضه اولیه نماد غپاذر (شیر پگاه آذربایجان شرقی) در هفته آینده مزید بر علت بود.

گروه های فلزی و معدنی همسو با جو متعادل بازارهای جهانی، اکثر با معاملاتی متعادل اما گرایشی مثبت مواجه بودند که در این میان برخی تک نمادها همانند فجر، فنوال، فولای و هرمز و گروه زغال سنگی (کشرق و کپرور) از اقبال بیشتری برخوردار بودند و صف خرید را تجربه کردند.

گروه آی تی و انفورماتیک طبق انتظار با دادوستدهای متعادلی نسبت به روز گذشته مواجه شدند به طوریکه نمادهای آپ، های وب، پرداخت، مفاخر و مداران با نوسانات مثبتی همراه شدند اما نمادهای رکیش، رتاپ و رانفور همچنان با افزایش فشار فروش ها مواجه بودند و صف فروش به کار خود پایان دادند.

در گروه متعادل سرمایه گذاری صف فروش نماد واعتبار و معاملات مثبت نمادهای وگستر، سرچشمه، وملت و واتی نمایان تر بود، نماد تازوه وارد ولشرق نیز با ادامه صف خرید اما عرضه های بیشتر به صعود خود ادامه داد که به نظر می رسد فردا صف خرید آن مورد عرضه قرار گیرد همچنین در پایان بازار نماد ملت جهت برگزاری مجمع عادی به طور فوق العاده انتخاب اعضاء هیئت مدیره متوقف شد. پیش نویس تفاهم سوآپ دوجانبه ریال ایران- لیر ترکیه به توافق و تائید روسای کل بانک های مرکزی جمهوری اسلامی ایران و ترکیه رسید. طبق توافق پیش بینی شده در این تفاهم نامه، ریال ایران و لیر ترکیه به راحتی قابلیت تبدیل به یکدیگر را خواهند داشت و این امر به کاهش هزینه های تبدیل و نقل و انتقالات وجوه ارزی برای تجار هر دو طرف، بدون نیاز به استفاده از ارزهای واسط منجر خواهد شد.

به جز نمادهای خپویش، خفنر، خشرق و خاهن که صف خرید و نمادهای ختور، خزامیا، خاور، خاذین و خفناور که مثبت بودند، سایر نمادهای گروه خودرویی اکثرا متعادل و منفی دنبال شدند در آنسو، نماد تازه وارد حاسا با صف خرید پرحجم و عرضه های محدود، در حالی رشد قیمتی را تجربه کرد که گروه حمل و نقل پس از شروع مثبت، اکثر منفی به کار خود پایان دادند، نماد حفارس نیز با ادامه صف فروش  و در پایان معاملات جهت برگزاری مجمع عادی سالیانه صورت های مالی متوقف شد. هیأت دولت درخواست شریعتمداری در خصوص لغو مصوبه الزام خودروسازان داخلی به اسقاط خودرو را تصویب کرد.

در گروه های شیمیایی و فراورده های نفتی افزایش تقاضا محسوس بود و شاهد معاملاتی اکثرا مثبت بودیم به طوریکه نمادهای شتوکا، شیراز، شپارس، شسینا، شپاس، شلعاب و شدوص با صف خرید مواجه شدند.

در پایان معاملات شاخص کل متاثر از معاملات مثبت نمادهای فولاد و فملی با رشد حدود 123 واحدی به ارتفاع 84،734  رسید که در این بین نمادهای همراه و خساپا بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا