معاون اداره کل منابع طبیعی مازندران:

معدن تجک چالوس قابل بهره برداری نیست

معدن تجک چالوس قابل بهره برداری نیست

گروه معادن - معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران گفت: معدن تجک چالوس به هیچ عنوان قابل بهره برداری و واگذاری نیست.

به گزارش ماین نیوز، عبدالرضا سنگاری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نگرانی دوستداران طبیعت و افکار عمومی مردم منطقه با گرفتن ابطال مجوز معدن از شورای عالی معادن رفع می شود.

وی تصریح کرد: دریافت مجوز بهره برداری از معدن مازوپشته چالوس موسوم به تجک یا دژک بدون استعلام از منابع طبیعی صورت گرفت و فاقد جنبه قانونی است.

معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران خاطرنشان کرد: با هماهنگی دستگاه های مربوط به ویژه نهادهای نظارتی و پیگیری های قانونی برای جلوگیری از فعالیت بهره برداری اقدام‌هایی صورت گرفته است.

سنگاری با اشاره به تاکید رهبری درباره مبارزه با هرگونه کوه و جنگل خواری تصریح کرد: منویات رهبری در این زمینه برای مسئولان فصل الخطاب است و به هیچ وجه اجازه بهره برداری را در منطقه جنگلی و جنگلکاری داده نمی شود.

وی در ادامه به پیشینه این معدن اشاره کرد و افزود : در سال 1383 اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری نوشهر از ادامه فعالیت این معدن که در ضلع جنوبی شهرستان چالوس واقع شد، ممانعت به عمل آورد و دو سال بعد با کاشت درختان سوزنی برگ جنگل کاری کرد و این درختان اکنون بیش از پنج متر ارتفاع دارند.

معاون حفاظت منابع طبیعی نوشهر، تصریح کرد: معدن سنگ تجک چالوس طی سالهای 69 تا 77 به صوت منقطع چندین بار مورد بهره برداری قرار گرفته بود که در سال 81 پس از خلع ید و محصور کردن، عرصه نهالکاری شد و یکی از جنگل کاری های بسیار موفق اداره کل است.

وی با بیان اینکه منطقه تجک چالوس از جمله مناطق قابل دسترسی شهروندان برای کوهپیمایی و تفریحات سالم ورزشی است، اظهار کرد : با توجه به شرابط منطقه و وجود چشم انداز زیبا تمام تلاشمان برای نگهداری و حفاظت از این منطقه انجام می‌شود.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی مازندران از مردم و دوستداران طبیعت خواست هرگونه فعالیت غیرقانونی در حوزه منابع طبیعی را با کد 1504 امداد جنگل در میان گذارند تا در سریعترین زمان رسیدگی شود.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا