جدیدترین اظهارات رئیس سازمان بورس درباره بازار، صنایع و اقتصاد

جدیدترین اظهارات رئیس سازمان بورس درباره بازار، صنایع و اقتصاد

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در جدیدترین اظهارات ، وضعیت بازار سرمایه و آثار بسته خروج از رکود را بر صنایع و اقتصاد بررسی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، درحالی روند نزولی متغیرهای اصلی بورس و ناامیدی فعالان به آینده کوتاه مدت بازار سهام ادامه دارد که محمد فطانت درباره‌ وضعیت بازار سرمایه به ایسنا گفت: به دلیل مزمن شدن رکود در بازار سرمایه که ما بیش از 20 ماه شاهد آن بوده‌ایم عبور از این رکود و رسیدن به رونق سرمایه‌گذاران را محتاط کرده است.

وی با ابراز امیدواری از چشم‌انداز رفع تحریم‌ها و تاثیر آن در کاهش هزینه‌های تمام شده حمل‌ونقل پول و افزایش سودآوری عنوان کرد: این نکته‌ مهمی است که پس از دوره احتیاط بازار به رونق بر می‌گردد و آثار آن در بازار سرمایه مشخص می‌شود.

دبیر شورای عالی بورس درباره‌ تاثیرات اجرایی شدن بسته تسریع در رونق دولت در اقتصاد توضیح داد: یکی از مشکلات اصلی بازار سرمایه این است که در صنایع مختلف حجم موجودی انبار افزایش پیدا کرده و این موضوع در صورت‌های مالی مشخص است. در این میان بسته سیاستی دولت معطوف به تحریک تقاضا است و به تناوب آن شرکت‌ها نیز تولید خود را افزایش می‌دهند که همین امر موجب افزایش گردش کار در بازار سرمایه می‌شود.

فطانت ادامه داد:سیاست‌های جدید برای تحریک تقاضا و تزریق منابع نقد فوری به بنگاه‌ها بوده و این امر در جهت افزایش رونق بنگاه‌ها است.سیاست‌های دولت ابتدا در بخش‌های تولید خودرو و برخی کالاهای بادوام اثر می‌گذارد و سپس به سایر بخش‌های سرمایه مانند فولاد یا دارو تسری پیدا می‌کند.

وی با بیان این‌که مشکل تمام بخش‌های بازار سرمایه و بنگاه‌ها تزریق پول و تحریک نیست، ادامه داد : برخی پروژه‌های عمرانی و سایر بخش‌ها نیازمند تزریق منابعی است که دولت باید در این جهت اقدام کند.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا