گزارش روز؛

سبز پوشی گروه قندی

سبز پوشی گروه قندی

فروس، فپنتا و فایرا در حالی در گروه های فلزی و معدنی با صف خرید دنبال شدند که بازدهی خیره کننده نماد فایرا (قبل از توقف تا کنون بیش از 500 درصد) همچنان با ادامه صف خرید آن چشم نوازی می کند. همچنین نمادهای کمنگنز، کبافق، ومعادن، فزرین، زنگان، فرآور و فسرب معاملاتی مثبت تر از هم گروهی ها را تجربه کردند.

 

بازار امروز با دادوستدهای یک دست سبز رنگ گروه قندی شروع شد تا جایی که نمادهای قثابت، قشیر، قشیرین، قهکمت، قمرو و قصفها صف خرید شدند. اما در آنسو و درگروه غذایی، نماد غمارگ پس از اعلام تعدیل پیش بینی درآمد (38درصد تعدیل منفی) و انتشار شفاف سازی مربوطه با افت حدود 10 درصدی مورد بازگشایی قرار گفت. این در حالی بود که نماد غشاذر همچنان با صف خرید و در کنار نماد غاذر به رشد قیمتی خود ادامه داد و به جز نمادهای غپاک، غدیس، غالبر و بهپاک که مثبت بودند، مابقی هم گروهی ها، با معاملاتی منفی به کار خود پایان دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، طی معاملات امروز نیز با ادامه اقبال و دادوستدهای مثبت نمادهای گروه بنیادی محور آی تی مواجه بودیم. تا جایی که نمادهای آپ و اپرداز در کنار نماد تازو وارد های وب صف خرید را تجربه کردند و نمادهای رکیش، افرا، اوان و فن آوا تا آستانه صف خرید شدن پیش رفتند.

گروه پرحاشیه ساخت محصولات فلزی با ادامه توقف نمادهای فاراک و فاذر، رشد قیمتی، همراه صف خرید پرحجم نماد تازه وارد چدن و معاملات منفی نماد فلامی دنبال شدند. در آنسو، لسرما در گروه ماشین آلات و تجهیزات با صف فروش و نمادهای لبوتان و تکنو با رشد قیمتی و یا صف خرید به کار خود پایان دادند.

گروه شیمیایی اکثرا با معاملاتی متعادل سپری شدند، در این بین صف خرید نماد شفارا، صف فروش نماد شپارس و معاملات مثبت نمادهای شکربن، پترول، ساینا، شیراز و شپدیس و بازگشایی قابل توجه نماد شدوص با رشد حدود 30 درصدی و پس از برگزاری مجامع عادی بدون تقسیم سود نقدی و فوق العاده تصمیم گیری در خصوص شمولیت مفاد ماده 141 قانون تجارت نمایان تر بود. علیرغم جهش قیمت نفت در بازارهای جهانی، شرایط مناسب بنیادی، تکنیکالی و پتانسیل اعلام پوشش و تعدیلات مثبت گروه پالایشگاهی، دادوستدهای کم رمق، متعادل اما باگرایشی مثبت آنها را مشاهد کردیم که از جو احتیاط خریداران و ادامه ابهامات با توجه به عدم اعلام قیمت محصولات توسط شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی حکایت داشت. در گروه مذکور نمادهای شپنا، شتران و شاوان معاملاتی مثبت تر از هم گروهی ها را تجربه کردند. تفاهم نامه همکاری مشترک بین پژوهشکده پلیمر ایران و انجمن پلاستیک فرانسه امضاء شد.این تفاهم نامه که بین دنی ویان رئیس انجمن پلاستیک و کائوچوی فرانسه و رئیس پژوهشکده پلیمر و پتروشیمی ایران به امضاء رسید، قرار است موجبات ارتقاء سطح دانش فنی و کیفیت محصولات ایرانی را فراهم سازد .

تا اواسط بازار به جز نمادهای خگستر، خکمک، ختراک و خپویش که متعادل و مثبت بودند، سایر نمادهای گروه خودرویی اکثرا متعادل و منفی دنبال شدند اما در نیمه دوم بازار و طبق انتظار و پیش بینی افزایش تقاضا در گروه مذکور محسوس بود به طوریکه نمادهای خرینگ، خلنت و خدیزل با جهش قیمتی، صف خرید را تجربه کردند.

در گروه متعادل سرمایه گذاری با صف خرید نمادهای سرچشمه، وتوصا و وگستر و صف فروش نماد وصنا مواجه شدیم. بانک مرکزی در ابلاغیه ای پنهان نرخ جریمه اضافه برداشت بانک ها را از ٣٤ درصد به ١٨ درصد کاهش داد. اما مهم ترین بخش داستان این است که با وجود نرخ سود ١٩,٥درصدی فعلی در بازار بین بانکی، جذابیت به مراتب کمتری نسبت به نرخ جریمه اضافه برداشت دارد؛ بنابراین می توان انتظار آن را داشت که بانک های خصوصی بیش از گذشته دست در جیب بانک مرکزی کنند.

فروس، فپنتا و فایرا در حالی در گروه های فلزی و معدنی با صف خرید دنبال شدند که بازدهی خیره کننده نماد فایرا (قبل از توقف تا کنون بیش از 500 درصد) همچنان با ادامه صف خرید آن چشم نوازی می کند همچنین نمادهای کمنگنز، کبافق، ومعادن، فزرین، زنگان، فرآور و فسرب معاملاتی مثبت تر از هم گروهی ها را تجربه کردند، گفتنی است که در معاملات امروز بازارهای بین المللی شروع مثبت فلزات پایه، بخصوص فلزات روی و مس را نظاره گر شدیم.

در گروه منفی کاشی و سرامیک، نماد پرحاشیه کترام با افزایش عرضه ها در کنار نمادهای کسعدی و کحافظ به صف فروش رسیدند، درطرف دیگر بازار، نماد کلوند با افزایش تقاضا، صف خرید را تجربه کرد، در اواسط بازار نیز نماد ثالوند با توجه به اطلاعات دریافتی مبنی بر اعلام تغییر با اهمیت پیش بینی سود متوقف گردید.

در پایان معاملات شاخص کل متاثر از معاملات مثبت نمادهای آپ، های وب، شتران و شبندر و همراه با رشد حدود 111 واحدی به ارتفاع 85،628 رسید که در این بین نمادهای کگل و فخوز بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا