گزارش روز؛

روشن شدن موتور گروه خودرویی

روشن شدن موتور گروه خودرویی

نماد ولملت در گروه لیزینگی در حالی صف خرید شد که سایر هم گروهی ها دادوستدهای متعادل و مثبتی را تجربه کردند همچنین به جز نمادهای ونیکی، وتوصا، وصنا ، وتوسم، وگستر و سدبیر که با نوسانات منفی همراه شدند، سایر نمادهای گروه سرمایه گذاری اکثرا متعادل و مثبت بودند.

 

گروه خودرویی در اواسط بازار با افزایش تقاضا و معاملاتی مثبت مواجه شدند که در این بین نمادهای خودرو، خموتور و خکمک از اقبال بیشتری برخوردار بودند به طوریکه زودتر از همه صف خرید شدند اما در ادامه بازار شاهد جهش قیمتی سایر نمادهای خودرویی بودیم تا جایی که یکی پس از دیگری صف خرید شدند در آنسو توریل، حپارسا و حریل نمادهای مثبت گروه متعادل و منفی حمل و نقل در بازار امروز بودند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، گروه های فلزی و معدنی با معاملاتی متعادل مواجه بودند که در این میان نمادهای فخاس و فپنتا با صف خرید و نمادهای فایرا، فسرب، کگل، فولاد، ومعادن و فملی با معاملاتی مثبت تر از هم گروهی ها به کار خود پایان دادند.

نماد ولملت در گروه لیزینگی در حالی صف خرید شد که سایر هم گروهی ها دادوستدهای متعادل و مثبتی را تجربه کردند همچنین به جز نمادهای ونیکی، وتوصا، وصنا ، وتوسم، وگستر و سدبیر که با نوسانات منفی همراه شدند، سایر نمادهای گروه سرمایه گذاری اکثرا متعادل و مثبت بودند به طوریکه نمادهای وسکاب و وبهمن صف خرید را نیز تجربه کردند. براساس اعلام وب ‌سایت کرملین، رئیس‌جمهوری روسیه به دولت دستور داده تا قانونی را تصویب کند که روبل در سال آتی به ارز اصلی در تبادلات تمام بنادر روسیه تبدیل شود همچنین طی مصاحبه ای افسانه اروجی (مدیر عملیات بازار و اعضا فرابورس ایران) با بیان اینکه برای نخستین بار در بازار سرمایه اوراق اجاره دولت با نرخ شناور در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران گشایش یافت، عنوان کرد: اوراق مذکور با نرخ شناور اوراق بهادار مصون از تغییرات نرخ بهره و مقاوم در برابر تورم یا رکود اقتصادی است، به این ترتیب که نرخ اوراق در زمان تورم افزایش و هنگام رکود کاهش می‌یابد و شاخص تورم یا شاخص قیمت مصرف‌کننده می‌تواند مقیاسی جهت تعیین نرخ این اوراق باشد.

در گروه های متعادل و منفی شیمیایی و فراورده های نفتی، نماد شلعاب صف خرید و نمادهای شپدیس، شکلر، شگل، شرانل، شبهرن، شتران، شخارک، زاگرس، شفارس، پترول و پارسان مثبت سپری شدند. وتوس نماد صف فروش و ثالوند، ثامان، ثباغ، ثفارس، وآذر و ثاخت نمادهای مثبت تر گروه ساختمانی طی دادوستدهای امروز بودند و مابقی هم گروهی ها اکثرا با نوسانات منفی دنبال شدند.

در گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی، برقی و گروه های وابسته اکثر نمادها متعادل و منفی بودند تا جایی که نمادهای تکشا و لبوتان صف فروش شدند در آنسو نماد تازه وارد چدن پس از عرضه صف خرید و تجربه معاملاتی پر حجم، با صف خرید به کار خود پایان داد، نمادهای پرحاشیه فاراک و فاذر همچنان متوقف و نمادهای خصدرا، بالاس، وهور، رمپنا، بفجر، بترانس، بموتو و دماوند معاملاتی مثبت تز از هم گروهی ها را تجربه کردند.

نماد های وب در گروه آی تی با حواشی بالا و صف خرید سنگین به رشد قیمتی خود ادامه داد، نماد اوان پس از چند روز استراحت و اصلاحی کوتاه، با صف خرید به کار خود پایان داد و سایر هم گروهی ها معاملاتی اکثرا منفی را تجربه کردند. در ادامه غیبت طولانی مدت نماد کچینی و در گروه کم حجم کاشی و سرامیک شاهد دادوستدهای مثبت و پرتقاضای نمادهای کترام و کهرام بودیم که موجب تشکیل صف خرید هر دو نماد شد در آنسو نماد کحافظ با صف فروش به کار خود پایان داد. گروه غذایی معاملاتی متعادل و مثبت را شروع کردند اما در اواخر بازار اکثرا منفی به کار خود پایان دادند به طوریکه نمادهای غسالم، غشان، غبهنوش، غپینو، غشاذر و غاذر با صف فروش سپری شدند همچنین روز شنبه 11میلیون و 492 هزار و 822 سهم شرکت تولید و صادرات ریشمک برای اولین بار پس از پذیرش در بازار دوم فرابورس ایران و در نماد ریشمک1 به روش ثبت سفارش، عرضه اولیه می شود.

در پایان معاملات شاخص کل متاثر از معاملات مثبت نمادهای خساپا، خودرو، وغدیر، کگل و رمپنا با رشد حدود 488 واحدی به ارتفاع 85،831 رسید که در این بین نمادهای شپنا و شبندر با معاملات منفی بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند.
 
پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.


 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا