گزارش روز؛

معاملات مثبت گروه های فلزی و معدنی

معاملات مثبت گروه های فلزی و معدنی

نماد تازه وارد های وب در حالی همچنان با صف خرید پرحجم به رشد قیمتی خود ادامه داد که سایر نمادهای گروه آی تی اکثرا با دادوستدهای متعادلی مواجه بودند.


طبق انتظار با شروع مثبت فلزات پایه در بازارهای بین المللی شاهد شروع مثبت گروه های فلزی و معدنی و به خصوص نمادهای گروه رویی بودیم که در این بین ادامه صف خرید نماد فایرا قابل توجه بود در ادامه بازار و با گذشت زمان معاملات با افزایش تقاضای بیشتر و معاملات مثبت تر گروه های مذکور مواجه شدیم به طوریکه
نماد چابک و چالاک فرآور صف خرید شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: دو طرح فولادی و یک طرح از ذغالسنگ در آستانه جذب منابع مالی خارجی قرار دارند. مهدی کرباسیان با اعلام این خبر تصریح کرد: تامین مالی دو طرح فولادی از سوی آلمانی ها و ایتالیایی ها نهایی شده و به زودی قرارداد آن ها امضا می شود. وی ادامه داد: هم اکنون مذاکرات خوبی با چینی ها در حال انجام است و امیدواریم در نیمه دوم سال، خبرهای خوشی در مورد تامین مالی خارجی (فاینانس) داشته باشیم.

نماد تازه وارد های وب در حالی همچنان با صف خرید پرحجم به رشد قیمتی خود ادامه داد که سایر نمادهای گروه آی تی اکثرا با دادوستدهای متعادلی مواجه بودند که در این میان ادامه فشار فروش و معاملات منفی نمادهای اوان و رانفور و معاملات مثبت نماد مفاخر قابل توجه بود. همچنین نماد رکیش پس از اعلام تعدیل پیش بینی سود که با 25% افزایش و تعدیل مثبت نسبت به گزارش قبلی منتشر شده با رشد حدود 4 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت.

طی معاملات امروز با دادوستدهای متعادل و مثبت اکثر نمادهای گروه قندی و غذایی مواجه بودیم که در این میان صف خرید نمادهای غشاذر، غمارگ، غشان، غدیس و غپاک و معاملات مثبت نمادهای غفارس، قنیشا، قجام، غپینو، غالبر، غسالم و قشیر نمایان تر بود. همچنین در شروع بازار نماد چفیبر به منظور بررسی بیشتر اطلاعات و در پایان معاملات نماد تاپیکو جهت برگزاری مجامع عادی سالیانه تصویب صورتهای مالی و فوق العاده گیری در خصوص افزایش سرمایه متوقف شدند.

به جز نماد حپارسا که با معاملاتی منفی سپری شد، سایر نمادهای گروه حمل و نقل مثبت دنبال شدند که در بین نمادهای حسینا و حتوکا از اقبال بالاتری برخوردار بودند. معاون راه‌آهن از معافیت پرداخت مالیات بر ارزش‌افزوده و درآمد خدمات حمل‌ونقل ریلی در برنامه ششم خبر داد و گفت: راه‌آهن با وجود نظرات سازمان مالیاتی، در حال عمل کردن به این قانون جدید است.

در گروه متعادل و مثبت خودرویی، نمادهای خپویش، خمحور و خوساز صف خرید را تجربه کردند همچنین طی دادوستدهای امروز، سرمایه گذاری رنا بلوک ۳۰ درصدی نیرو محرکه‌ را عرضه و به ارزش ۱۲۸ میلیارد تومان به فروش رساند. این بلوک 310 میلیون و 199 هزار و 995 سهم خمحرکه بود که به قیمت پایه هر سهم 414 تومان برای ایران خودرو خریداری شد.

نمادهای وگستر، وسبحان، وبوعلی، وصنا، سرچشمه و وتوصا در گروه متعادل سرمایه گذاری، با معاملاتی مثبت تر از هم گروهی ها دنبال شدند. در آنسو به جز نماد وایران که منفی سپری بود، سایر نمادهای گروه لیزینگی مثبت دنبال شدند. تا جایی که نمادهای ولغدر و ولملت با صف خرید به کار خود پایان دادند. بلوک 95 درصدی سهام شرکت سرمایه‌گذاری گسترش و توسعه صنعت به ارزش کل پایه 1055 میلیارد و 241 میلیون ریال امروز توسط سازمان خصوصی سازی روی میز مزایده می رود. این بلوک 80 میلیون و 750 هزار سهم شرکت سرمایه‌گذاری گسترش و توسعه صنعت را شامل می شود که به قیمت 13 هزار و 68 ریال برای هر سهم قیمت گذاری شده است و به صورت 30 درصد نقد و بقیه اقساط شش ماهه در مدت 4 سال عرضه می شود. مدیر عامل بانک ملی ایران از آغاز فعالیت دوباره شعبه هنگ کنگ (Melli Bank (PLC خبر داد.

در گروه کم حجم اما متعادل و مثبت شیمیایی، نمادهای شپدیس، شپارس و کرماشا صف خرید شدند و نمادهای شیراز و پاکشو تا یک قدمی صف خرید پیش رفتند اما در گروه فراورده های نفتی که شروعی متعادل و منفی داشتند در اواخر بازار با بهبود معاملات و نوسانات مثبت به کار خود پایان دادند، نماد ونفت نیز درپی انتشار عرضه 49 درصدی بلوکی سرمایه گذاری نفت قشم، با صف خرید مواجه شد. مجوز ساخت نخستین طرح پتروشیمی در جزیره قشم جهت احداث مجتمع ۵۰۰ هزار تنی GTPP توسط کنسرسیومی متشکل از پتروشیمی شازند و تاپیکو صادر شد .این طرح با هدف تبدیل گاز متان به محصولاتی چون پلی‌پروپیلن، بنزین پیرولیز و گاز مایع بوده و همزمان با بهره برداری از طرح فرآورش گاز میدان نفتی هنگام بخشی از گاز این میدان مشترک صرف تامین خوراک این طرح جدید GTPP در قشم خواهد شد. از سوی دیگر با تعیین تکلیف منبع تامین خوراک این طرح با توجه به موقعیت جغرافیایی جزیره قشم در عمل مشکلی برای تامین آب مورد نیاز آن در دوران ساخت و بهره برداری وجود ندارد.

ثالوند، کرمان، ثباغ، ثامان، وآذر نمادهای مثبت تر و ثنوسا، آ س پ، ثعمرا، ثفارس و ثاژن نمادهای منفی تر گروه متعادل ساختمانی در بازار امروز بود اما در اواخر بار نماد کرمان صف خرید و نماد ثعمرا صف فروش شد همچنین نماد تازه وارد گکوثر تحت حمایت حقوقی ها با صف خرید به کار خود پایان داد.

درگروه ساخت محصولات فلزی که با ادامه غیبت نمادهای پرحاشیه فاراک و فاذر و معاملات کم حجم و منفی سایر هم گروهی ها مواجه بودیم، ادامه رشد قیمتی همراه صف خرید پر حجم نماد تازه وارد چدن چشم نوازی می کرد.

در پایان معاملات شاخص کل متاثر از معاملات مثبت نمادهای فولاد، فملی، حکشتی، همراه و شپدیس با رشد حدود 480 واحدی به ارتفاع 84,414 رسید که در این بین نمادهای آپ و رانفور بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا