در جریان عرضه اولیه؛

بیش از 560 هزار ورقه «سخاب2» در فرابورس ایران معامله شد

بیش از 560 هزار ورقه «سخاب2» در فرابورس ایران معامله شد

امروز سه‌شنبه نزدیک به 114 میلیون سهم به ارزش 355 میلیارد ریال در مجموع دو بازار اول و دوم معامله شد و به ترتیب نمادهای «ذوب» و «اوان» بالاترین رقم حجم و ارزش معاملاتی را به نام خود ثبت کردند.

معاملات فرابورس ایران در بیست و یکم شهریورماه با عرضه «سخاب2» در بازار ابزارهای نوین مالی، اعلام درج نماد شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در تابلو الف بازار پایه و معامله بیش از 169 میلیون ورقه بهادار به ارزش افزون بر یک‌هزار و 794 میلیارد ریال پایان یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا) به نقل از  فرابورس ایران، امروز سه‌شنبه نزدیک به 114 میلیون سهم به ارزش 355 میلیارد ریال در مجموع دو بازار اول و دوم معامله شد و به ترتیب نمادهای «ذوب» و «اوان» بالاترین رقم حجم و ارزش معاملاتی را به نام خود ثبت کردند.

نماد شرکت مبین وان کیش همچنین در صدر نمادهای پربازدید فرابورس ایستاد و چهارمین نمادی نام گرفت که با بیشترین رشد قیمت تا سطح حدود 4 درصد همراه شده است.

شاخص کل فرابورس نیز که در ساعات ساعت ابتدایی معاملات با رشد بیش از 4 واحدی همراه شده بود در ادامه بازار رو به نزول گذاشت تا در نهایت به رشد 0.5 واحدی بسنده کند. چهار نماد «ذوب»، «بمپنا»، «سرچشمه» و «حکمت» بیش از یک واحد تاثیر مثبت و نمادهای «زاگرس»، «مارون» و «دماوند» تا سطح حداکثر 0.6 واحد تاثیر منفی بر این نماگر به جا گذاشتند.

از دیگر رخدادهای امروز معاملات در بازارهای اول و دوم همچنین می‌توان به توقف نماد معاملاتی شرکت بیمه اتکایی امین برای برگزاری مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده نوبت دوم صاحبان سهام در تاریخ 23شهریور 1396 اشاره کرد.

 

آخرین تحولات بازار پایه

 

سهامداران در جریان بازار امروز همچنین شاهد بازگشایی نماد معاملاتی شرکت‌های صنعتی دریایی ایران و گروه صنعتی سدید در بازار پایه فرابورس بودند. در مجموع تابلوهای معاملاتی این بازار نیز نزدیک به 52 میلیون سهم به ارزش 88 میلیارد ریال دست به دست شد.

مدیر عملیات بازار و اعضا فرابورس ایران در قالب پیام ناظر اعلام کرد: براساس زمانبندی اعلام شده مطابق با مصوبه مورخ 15/06/1396 کمیته درج فرابورس ایران، نمادهای معاملاتی شرکت‌های ایرانیت، سرمایه‌گذاری فنی و مهندسی مشانیر، ساختمان اصفهان، سرمایه‌گذاری صنایع ایران، کارخانه‌های صنعتی آزمایش، سرمایه‌گذاری معیار صنعت پارس در پایان معاملات روز شنبه مورخ 25شهریور 1396 متوقف و بر اساس طبقه‌بندی جدید در تابلو پایه ج، نمادهای معاملاتی شرکت های مذکور به تابلو پایه ج منتقل می‌شوند.

همچنین نماد معاملاتی شرکت سرمایه‌گذاری صنایع ایران با توجه به برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده صاحبان سهام مورخ 30شهریور 1396، پس از ارائه تصمیمات مجمع مذکور در سایت رسمی کدال قابل بازگشایی بوده و سایر نمادهای معاملاتی ذکر شده از روز چهارشنبه مورخ 29شهریور1396 آماده انجام معامله در تابلو پایه ج بازار پایه هستند.

 

عرضه «سخاب2» در بازار ابزارهای نوین مالی

 

بازار ابزارهای نوین مالی امروز شاهد عرضه اولیه «سخاب2» با قیمت 970 هزار و 733 ریال بود. تعداد 563 هزار و 275 ورقه «سخاب2» به ارزش 546 میلیارد و 790 میلیون ریال روز جاری معامله شد که این حجم دادوستد در 196 دفعه صورت گرفت.

نگاهی به معاملات این نماد نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران حقیقی مشارکت 5 درصدی در خرید و 0.9 درصدی در سمت فروش داشتند. در مقابل سرمایه‌گذاران حقوقی نیز به میزان 99 درصد در سمت فروش و 95 درصد در سمت خرید «سخاب2» مشارکت کردند. 

با کشف قیمت امروز «سخاب2» نرخ موثر بازده تا سررسید این نماد 19 درصد و نرخ بازدهی ساده آن 17.75 درصد تعیین شد.

در نهایت در بازار اوراق با درآمد ثابت فرابورس نیز نیز یک میلیون و 280 هزار ورقه به ارزش بیش از یک‌هزار و 260 میلیارد ریال معامله شد.

 

سه‌شنبه ریزشی تسه‌ها

معاملات امروز تابلو اوراق تسهیلات مسکن نیز با ریزش قیمتی انواع اوراق تسه روبه‌رو شد. بر این اساس قیمت تسه‌ها در بازه 760 هزار تا 778 هزار ریال مورد مبادله قرار گرفت.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا