در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران؛

سخاب 2 امروز عرضه می شود

سخاب 2 امروز عرضه می شود

پس از تشکیل بازار غیررسمی سخاب و افزایش نرخ سود این اوراق به ارقامی بسیار بالا، تصمیم سیاستگذاران، متولیان بازار سرمایه و کارشناسان و صاحبنظران بر این شد تا این اوراق در فرابورس پذیرش شود.

اسناد خزانه اسلامی با  نماد معاملاتی "سخاب 2"  امروز  در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران عرضه اولیه می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، این اوراق با نام و قابل معامله در فرابورس بوده و ارزش اسمی هر ورقه یک میلیون ریال است.

قیمت پایانی اوراق نیز میانگین موزون معاملات روزانه اوراق در روز گشایش خواهد بود.

بنا به اعلام معاون توسعه بازار فرابورس ایران، سررسید سخاب 2 بیست و دوم آبان 96 خواهد بود.   

همچنین وزارت امور اقتصادی و دارایی به نمایندگی از دولت آن را منتشر و عامل پرداخت آن در سررسید، شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه است.

کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند با در اختیار داشتن کد معاملاتی فعال در سیستم شرکت سپرده گذاری مرکزی، برای خرید این اسناد خزانه اسلامی اقدام کنند.

اوراق سخاب در اصل همان اسناد خزانه اسلامی است که به موجب اصلاحیه قانون بودجه سال 95 عمدتا بابت بدهی دولت به پیمانکاران تخصیص پیدا کرده و به لحاظ ماهیت، هیچ فرقی با اخزا که الان در بازار سرمایه وجود دارد و چند مورد آن سررسید شده است، ندارد.

بر این اساس،  6 مرحله سخاب در بازار ابزارهای نوین مالی پذیرش و تاکنون دو مرحله از این اوراق شامل سخاب 5 و 3  عرضه شده است که پس از عرضه آن شاهد کنترل نرخ سود در این اوراق بوده ایم.

گفتنی است: پس از تشکیل بازار غیررسمی سخاب و افزایش نرخ سود این اوراق به ارقامی بسیار بالا، تصمیم سیاستگذاران، متولیان بازار سرمایه و کارشناسان و صاحبنظران بر این شد تا این اوراق در فرابورس پذیرش شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا