روز آرام مبادلاتی در میانه هفته/ تثبیت آیفکس در ارتفاع 953 واحدی

روز آرام مبادلاتی در میانه هفته/ تثبیت آیفکس در ارتفاع 953 واحدی

نگاهی به حجم و ارزش مبادلات روز جاری در بازارهای نه‌گانه فرابورس حاکی از آن است که 72 درصد از کل حجم این مبادلات به بازارهای اول و دوم اختصاص یافته که نماد «ذوب» نیز در این بین با جابه‌جایی بالغ بر 40 میلیون سهم به ارزش افزون بر 36 میلیارد ریال بیشترین حجم را در بین این بازارها در اختیار گرفته است.

دادوستد بیش از 264 میلیون سهم به ارزش بالغ بر یک هزار و 762 میلیارد ریال نتیجه مبادلات صورت‌گرفته در میانه این هفته معاملاتی در فرابورس ایران بود که از این مقدار بیش از 191 میلیون سهم به ارزش 399 میلیارد ریال در بازارهای اول و دوم تغییر مالکیت یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) به نقل از فرابورس ایران، نگاهی به حجم و ارزش مبادلات روز جاری در بازارهای نه‌گانه فرابورس حاکی از آن است که 72 درصد از کل حجم این مبادلات به بازارهای اول و دوم اختصاص یافته که نماد «ذوب» نیز در این بین با جابه‌جایی بالغ بر 40 میلیون سهم به ارزش افزون بر 36 میلیارد ریال بیشترین حجم را در بین این بازارها در اختیار گرفته است.

نماد «ذوب» همچنین در حالی در صدر جدول نمادهای پربیننده قرار گرفت که با کمتر از یک واحد تاثیر منفی در شاخص کل فرابورس، مانع از رشد این نماگر شد تا بدین ترتیب آیفکس تحت تاثیر 8/. واحدی از جانب نماد «شاوان» به رشد کمتر از نیم واحدی رضایت دهد و در نهایت با سبزپوشی در سطح 953 واحدی قرار گیرد.

همچنین نماد «گکوثر» متعلق به شرکت هتل بین‌المللی پارسیان کوثر که روز گذشته با عرضه اولیه 15 درصد از سهام این شرکت، شاهد آغاز معاملات آن در بازار دوم فرابورس بودیم در روز جاری با مبادله بیش از 10 میلیون سهم به ارزش بالغ بر 132 میلیارد ریال، بیشترین ارزش مبادلاتی را در بازارهای اول و دوم به خود اختصاص داد.

معامله‌گران در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز با نقل‌وانتقال بیش از 40 هزار ورقه به ارزش بالغ بر 39 میلیارد ریال در نماد «اخزا11» به صدرنشینی اسناد خزانه اسلامی مرحله یازدهم در این بازار به لحاظ بیشترین میزان حجم و ارزش مبادلاتی منجر شد.

در مجموع در بازار اوراق با درامد ثابت بیش از یک میلیون ورقه دست به دست شد. این میزان معامله در 430 نوبت معاملاتی انجام شد و ارزشی بالغ بر یک هزار و 53 میلیارد ریال را رقم زد.

معاملات صورت گرفته در تابلو ETFها نیز به دادوستد بیش از 2 میلیون ورقه به ارزش بالغ بر 25 میلیارد ریال در این تابلو شد.

در نهایت نگاهی کوتاه‌مدت به نقل‌وانتقال‌های انجام شده در تابلوهای مبادلاتی بازار پایه نشان می‌دهد که 151 میلیون و 760 میلیون سهم در این تابلوها میان معامله‌گران دست به دست شده که ارزش آن به 219 میلیارد ریال بالغ شد.  

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا