مجری طرح‌های بین‌المللی جنلگداری مطرح کرد

ارزیابی طرح‌های جنگل‌داری

ارزیابی طرح‌های جنگل‌داری

مجری طرح‌های بین‌المللی جنگل‌داری گفت: طرح‌های جنلگداری، تحقیق و نتایج آن می‌تواند مورد ارزیابی قرار گیرد.

به گزارش ایسنا در مازندران، اکبر نجفی در نخستین جلسه هم‌اندیشی جمعی از استادان و کارشناسان علوم جنگل گروه جنگلداری پایدار که با موضوع بهره‌برداری اصولی، ضامن توسعه پایدار جنگل‌های شمال در دانشگاه علوم کشاورزی منابع طبیعی ساری برگزار شد، گفت: بهتر است از جنگل‌های تحت نظارت جنگلداری و سازمان محیط زیست یک تیم تشکیل و با پایش دو محیط مقایسه شود تا مشخص شود که از دو سازمان کدام در حفاظت از جنگل موفق بوده است.

وی افزود: سازمان جنگلداری باید در جلسات کارشناسی حضور داشته باشند و از ایده‌ها و عملکرد خود دفاع کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس نور با بیان اینکه قاچاق چوب در تربیت مدرس به صفر رسید، تصریح کرد: تیمی از اساتید اروپایی و همکاران جنگلداری تشکیل شد تا از طرح‌های جنگلداری و سازمان محیط زیست ارزیابی شود که سازمان محیط زیست استقبال نکردند.

نجفی با بیان اینکه ارایه مقالات و برگزاری همایش‌ها، ارتباط با افراد ذی‌نفوذ مقامات عالی رتبه کشوری از جمله اقدامات برای ارایه راهکار در حفظ جنگل است، اظهار کرد: متاسفانه تا کنون هر چه فیلم از صدا و سیما با موضوع جنگل تهیه شده واقعیات جنگل نبوده و جا دارد تا صدا و سیما با نگاه نشان دادن چالش‌های جنگل اقدام کند.

به گزارش ایسنا، ذبیح‌زاده رییس دانشگاه منابع طبیعی ساری نیز یادآور شد: در مصوبه فروردین 1392 بهره‌برداری از جنگل از سوی سازمان جنگل‌ها بهره‌بردار را مجاب به استفاده از درختان آفت‌زده و ریشه‌کن شده کرده است.

وی افزود: ما با هر فعالیت اقتصادی که به محیط زیست ضربه بزند مخالف هستیم.

این استاد دانشگاه یادآور شد: مازندران قطب صنعت است و صنعت سلولزی در این استان متعدد است و بخش مهمی از اشتغال در مازندران و کشور به صنایع بزرگ و صنایع دستی که مواد اولیه آن چوب است مربوط می‌شود.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا