یک تحلیلگر بازار سرمایه تشریح کرد؛

پاییز، فصل عبور از مقاومت ها

پاییز، فصل عبور از مقاومت ها

با آغاز ماه مهر کماکان باید از دو جهت وضعیت بازار را رصد کرد. جهت اول گزارش های 6 ماهه اکثر صنایع خصوصاً صنایع فلزی و معدنی است که در کانون توجه بازار قرار خواهد داشت و احتمال تعدیلات مثبت در سود سهام این شرکت ها به مراتب بیش از سایر صنایع خواهد بود و از سوی دیگر تصمیمات بودجه ای دولت برای سال 97 نیز قطعاً می تواند بیانگر سیاست های کلی دولت در حوزه پولی و مالی باشد.

 

یک تحلیلگر بازار سرمایه، با اشاره به اجرای مصوبه اخیر بانک مرکزی در خصوص کاهش نرخ بهره بانکی از امروز، تاثیرات این اقدام بر بازار سرمایه را نیازمند گذشت زمان دانست.

حامد مددی، تحلیلگر کارگزاری آگاه با بیان مطلب فوق به پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) گفت: از اخبار به گوش رسیده می توان چنین استنباط کرد که از امروز بانک ها در حال پیاده سازی مصوبه جدید هستند؛ هرچند باید کمی بیشتر منتظر بود و دید چه طرح های ویژه ای پیرامون سرمایه های بالا رونمایی خواهند کرد تا مانع خروج سرمایه از حساب ها شوند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا بازار هنوز نسبت به این موضوع واکنش نشان نمی دهد، گفت: پاسخ سوال تا حدود زیادی به نرخ بازدهی اوراق بدهی بر می گردد. اعتماد سرمایه گذاران نسبت به اینکه واقعاً نرخ سپرده و همه اوراق به محدوده 15-16 درصد می رسد هنوز جلب نشده است و شاید در روزها و هفته های آتی در صورتی که شاهد کاهش نرخ بازده اوراق باشیم اتفاقی مانند ورود نقدینگی به بازار را شاهد باشیم.

مددی افزود: با توجه به نزدیک شدن به پایان 6 ماه ابتدای سال 96 بایستی آرام آرام منتظر اتفاقات جدید در حوزه بازار سرمایه باشیم. از طرفی مهلت تسویه اعتبارهای 6 ماهه سرخواهد رسید که هر ساله هفته های آخر شهریور ماه شاهد واکنش بازار به این اتفاق هستیم.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: باید دید آیا اتفاقات و اخبار بنیادی پیرامون صنایع وزن بیشتری خواهند گرفت یا قدرت فروشندگان و تسویه کنندگان اعتباری بیشتر خواهد بود.

مددی در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه از ماه مهر به بعد نیز کماکان باید از دو جهت وضعیت بازار را رصد کرد، گفت: جهت اول گزارش های 6 ماهه اکثر صنایع خصوصاً صنایع فلزی و معدنی است که در کانون توجه بازار قرار خواهد داشت و احتمال تعدیلات مثبت در سود سهام این شرکت ها به مراتب بیش از سایر صنایع خواهد بود.

وی افزود: علاوه بر این تصمیمات بودجه ای دولت برای سال 97 نیز قطعاً می تواند بیانگر سیاست های کلی دولت در حوزه پولی و مالی باشد. به همین خاطر یقیناً پاییز با اهمیت و تاثیر گذاری را پیش رو خواهیم داشت.

به گفته این تحلیلگر بازار سرمایه، این تحولات با مواجه شدن شاخص کل با سقف تاریخی خود هم زمان خواهد شد و از منظر تکنیکال هم تمامی این اتفاقات می تواند زمینه ای برای گذر از مقاومت یا اصلاح مجدد باشد.
 
 
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا