در داد و ستدهای روز سه شنبه؛

کامودیتی های بورس شاخص را بالا بردند

کامودیتی های بورس شاخص را بالا بردند

در داد و ستدهای روز سه شنبه شاخص بورس 239 واحد بالا رفت و به رقم 82هزار و 252 رسید. همچنین در این روز سهامداران بورس تهران بیش از 851 میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی های مالی را دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بیش از 3 هزار و 686 میلیارد ریال بود.


در داد و ستدهای روز سه شنبه شاخص بورس توانست با رشد 239 واحدی به کار خود پایان دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در داد و ستدهای روز سه شنبه شاخص بورس 239 واحد بالا رفت و به رقم 82هزار و 252 رسید. همچنین در این روز سهامداران بورس تهران بیش از 851 میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی های مالی را دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بیش از 3 هزار و 686 میلیارد ریال بود.

در روز جاری شاخص کل بورس 239 واحد بالا رفت و به عدد 83هزار و 252 رسید. شاخص بازار اول نیز 298 واحد رشد کرد اما شاخص بازار دوم 185 واحد نزولی شد.

نمادهای فولاد مبارکه، ملی مس، گل گهر، سرمایه گذاری معادن و فلزات و سرمایه گذاری صندوف بازنشستگی با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص رشد این متغیر را رقم زدند.

این درحالی بود که نمادهای هلدینگ نفت و گاز پارسیان و فولاد خراسان با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص مانع رشد بیشتر این متغیر شدند.

گروه های فلزات اساسی، کانه فلزی و خودرو نیز امروز با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای بیسکوییت گرجی، آلومینیوم ایران، ایرکا پارت صنعت، سرمایه گذاری معادن و فلزات، داده پردازی ایران، صنایع شیمیایی فارس و گروه صنعتی بارز بود.

در مقابل نمادهای داروسازی اکسیر، بیمه آسیا، سرمایه گذرای صنعت بیمه، سالمین، پارس سوییچ، سرمایه گذاری شاهد و صنایع جوشکاب یزد با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشستند.

امروز سهامداران بورسی برای خرید اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، واحدهای صندوق امین یکم، پارند پایدار سپهر، سهام آلومینیوم ایران، فروسیلیس ایران و سرمایه گذاری معادن و فلزات و اوراق صکوک سایپا بیشترین تقاضا و طولانی ترین صف های خرید را ثبت کردند.

این در حالی بود که در سوی دیگر بازار سرمایه گذاران برای خروج از اوراق مشارکت ملی نفت ایران، سهام پارس سوییچ، واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، اوراق مشارکت شهرداری مشهد، اوراق صکوک سایپا ، اوراق مشارکت شهرداری شیراز و اوراق مشارکت شهرداری تهران بیشترین عرضه ها و سنگین ترین صف های فروش را ثبت کردند.

در پایان معاملات امروز فولاد مبارکه با معامله 98 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و اوراق مشارکت شهرداری مشهد با معامله یک هزار و 626 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را ثبت کردند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا