افت شاخص ها به ثبت رسید:

چالش کره شمالی در بازارهای جهانی

چالش کره شمالی در بازارهای جهانی

طوفان هاروی که از ابتدای هفته، بازارهای جهانی را دستخوش معاملات نوسانی کرده بود، امروز این بازارها را با حملات اخیر کره شمالی شگفت زده کرد.

رشد قیمت طلا در بازارهای جهانی و همچنین افت شاخص ها در بازارهای آسیایی و اروپایی در پی حملات اخیر کره شمالی، بازارها را با رویداد سیاسی دیگر به چالش کشید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)،طوفان هاروی که از ابتدای هفته، بازارهای جهانی را دستخوش معاملات نوسانی کرده بود، امروز این بازارها را با حملات اخیر کره شمالی شگفت زده کرد.

بر اساس این گزارش، اقدام تحریک‌آمیز کره شمالی در پی آزمایش موشکی که از آسمان ژاپن عبور کرد موجب برهم خوردن تعادل در بازارهای جهانی شد .

این در حالی است که، قیمت بنزین و گازوئیل در آمریکا در پی طوفان اخیر با افزایش چشمگیری همراه شد.

بر این اساس، بازارهای جهانی از لندن تا سیدنی با افت قیمت همراه بودند در حالی که تمایل سرمایه گذاران برای افزایش ذخیره ایمن سرمایه گذاری مانند طلا بیشتر شده و رشد این فلز گرانبها را موجب شده است.

در بازارهای جهانی،شاخص تاپیکس ژاپن با کاهش 0.2 درصدی رو به رو شد در حالی که شاخص اصلی بازار کره جنوبی نیز افت 0.2 درصدی را به خود اختصاص داد .

در بورس هنگ کنگ شاخص هنگ سنگ کاهش 0.3 درصدی داشت و شاخص اس اند پی در بورس سیدنی روند کاهشی 0.7 درصدی را از آن خود کرد.

شاخص یورواستاکس با کاهش 1 درصدی رو به رو شد در حالی که فوتسی لندن نیز 1 درصد منفی شد .

در بازار آلمان، شاخص داکس کاهش 1.2 درصدی را شاهد بود در حالی که شاخص آتی اس اند پی در بازار آمریکا با کاهش 0.7 درصدی معاملات را ادامه داد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا