گزارش روز؛

ادامه سبز پوشی گروه پتروشیمی

ادامه سبز پوشی گروه پتروشیمی

در گروه آی تی نماد رکیش با افزایش تقاضا صف خرید شد، نماد اوان با صف خرید پرحجم به ادامه رشد قیمتی، نمادهای اپرداز و افرا با معاملاتی مثبت و مابقی هم گروهی ها متعادل دنبال شدند.

 

در گروه شیمیایی و به خصوص پتروشیمی ها شاهد ادامه معاملات مثبت و سبز پوشی اکثر نمادهای گروه بودیم به طوریکه نمادهای شیراز، شپدیس، شتوکا، شفارا، شخارک، شفن و شپارس صف خرید را تجربه کردند همچنین نماد پارسان پس از برگزاری مجمع فوق العاده اصلاح اساسنامه و اعلام پیش بینی درآمد، متعادل و منفی مورد بازگشایی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری آبان، در گروه فراورده های نفتی معاملاتی متعادل در جریان بود و تنها صف خرید نماد شنفت قابل توجه بود.

در گروه سرمایه گذاری که اکثرا معاملات متعادلی در جریان بود، نماد سرچشمه از فشار فروش به مراتب بیشتر از هم گروهی ها و نمادهای اعتلا، سدبیر، وسبحان، وتوصا و وخارزم از تقاضای بالاتر و معاملاتی مثبت تر از هم گروهی ها برخوردار بودند همچنین ولبهمن تنها نماد مثبت گروه متعادل و منفی لیزینگی دربازار امروز بود.

قالیباف اصل تصمیم دولت مبنی بر کاهش نرخ سود بانکی را گامی مهم برای رونق اقتصاد کشور و در نتیجه بازار سهام بر شمرد و خاطرنشان کرد: در این صورت بسیاری از پروژه های توجیه اقتصادی پیدا می کند و با توجه به اینکه پی بر ای با نرخ سود بانکی ارتباط معکوس دارد بطور حتم شاهد جذابیت سهام در بورس هم خواهیم بود. قالیباف اصل با تاکید بر اینکه تشکیل بازار بدهی در بازار سرمایه برای شفافیت و انضباط مالی بیشتر بوده است، گفت: قرار است بازار ثانویه اوراق سخاب نیز در بورس مورد معامله قرار گیرد.

تا اواسط بازارگروه خودرویی همچنان اکثرا با معاملاتی کند دنبال شدند اما در اواخر بازار و درپی پررنگ شدن احتمال بازگشایی نماد خساپا، افزایش تقاضا و نوسانات مثبت کل گروه خودرویی را نظاره گر شدیم که در این بین صف خرید نمادهای خموتور، خاذین، خرینگ، خشرق، خدیزل، ختوقا، خپویش و خفنر نمایان تر بود در آنسو و در گروه متعادل حمل و نقل نماد حتاید از افزایش تقاضا و معاملاتی مثبت تر برخوردار بود. قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه دو پروژه ریلی برای اخذ فاینانس کره جنوبی معرفی شده اند، گفت: خرید واگن مسافری و باری و اجرای پروژه خط آهن اصفهان – اهواز برای دریافت وام خارجی (فاینانس 8 میلیارد یورویی کره جنوبی) را پیشنهاد داده ایم.

در گروه متعادل و منفی استخراج کانه های فلزی نمادهای کروی، کمنگنز، کبافق و تکنار با معاملاتی مثبت تر و پرتقاضا تر دنبال شدند تا جایی که نماد بازار پایه ای تکنار با صف خرید پرحجمی در کنار نماد کمنگنز به کار خود پایان دادند در آنسو و در گروه متعادل فلزی نماد فایرا همچنان با صف خرید به رشد خود ادامه داد، نمادهای فروس و فباهنر با صف فروش و نمادهای فسرب، کیمیا، فزرین، فرآور و فاسمین با معاملاتی مثبت مواجه بودند، نماد کشرق نیز بعد از توقفی طاقت فرسا و طولانی مدت (حدود 9 ماهه) و پس از برگزاری مجمع عادی سالیانه صاحبان سهام، تقسیم سود نقدی 25 ریالی و ارائه اطلاعات پیش بینی سود با افت حدود 5 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت. مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با اشاره به روند رو به توسعه این شرکت از اجرای 3 طرح بزرگ سنگ آهن و فولاد خبر داد و گفت: با توجه به ذخیره باقیمانده معدن سنگ آهن فعلی شرکت و ضرورت حاصله در جهت تامین پایدار سنگ آهن و استمرار تولید کنسانتره در بلندمدت، پس از پیگیری های عدیده 12 ساله، مجوز اولیه استفاده از ذخیره سنگ آهن آنومالی D19 با ذخیره تقریبی 70 تا 100 میلیون تن و در نزدیکی معدن فعلی، برای شرکت‌های معدنی و صنعتی چادرملو و سنگ آهن مرکزی ایران صادر شده و در همین راستا، شرکت معدنی و اکتشافی دشت یوز دره انجیر در سال 1395 تاسیس شده است.

در گروه ساختمانی که درپی توقف برخی نمادهای گروه، معاملاتی کم حجم تر از روزهای گذشته را تجربه کردند، دادوستدهای بسیار پرحجم و تشکیل صف خرید نماد کیسون در کنار معاملات مثبت نمادهای ثاباد و ثفارس نمایان تر بود.

در گروه آی تی نماد رکیش با افزایش تقاضا صف خرید شد، نماد اوان با صف خرید پرحجم به ادامه رشد قیمتی، نمادهای اپرداز و افرا با معاملاتی مثبت و مابقی هم گروهی ها متعادل دنبال شدند. رستم شاه‌گشتاسبی که از حدود 7 سال پیش مدیرعامل "پرداخت" بود، به عنوان مدیرعامل شرکت سیستم یاس ارغوانی منصوب شد تا محمدعلی ترابیان جانشین وی شود تا مدیرعامل اولین شرکت تازه وارد بورس تغییر کند.

اکثر نمادهای گروه کاشی و سرامیک مثبت دنبال شدند تا جایی که نمادهای کپارس، کهرام، کترام و کلوند صف خرید را تجربه کردند در آنسو و به جز نماد غپینو که مثبت بود سایر نمادهای گروه غذایی منفی سپری شدند تا جایی که نمادهای بهپاک و غمهرا با صف فروش و نمادهای غالبر و غشهد تا آستانه صف فروش شدن پیش رفتند.

در پایان معاملات، شاخص کل متاثر از معاملات منفی نمادهای رمپنا و حکشتی با افت حدود 12 واحدی به ارتفاع 82،885 رسید که در این بین نمادهای فارس و شپدیس بیشترین تاثیر مثبت را ایجاد کردند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا