احتمال مذاکرات ویژه برای خرید ایرباس در سفر رییس جمهور به فرانسه

احتمال مذاکرات ویژه برای خرید ایرباس در سفر رییس جمهور به فرانسه

اقتصاد > صنعت - اقتصادنیوز نوشت: حسن روحانی در مصاحبه با شبکه‌های رادیویی فرانسه گفت: در سفر روز دوشنبه آینده به فرانسه مذاکراتی در حوزه حمل و نقل، کشاورزی و صنعت، به ویژه بخش خودرو و حمل و نقل هوایی خواهیم داشت و احتمالا قرارداد خرید هواپیمای ایرباس نیز امضاء شود.

قرار است هفته آینده رییس جمهور به فرانسه سفر کند که در این سفر عباس آخوندی نیز حضور خواهد داشت. از این رو با توجه به صحبت روحان با شبکه رادیوی فرانسه و خبر آحوندی از پیش‌بینی مذاکرات مثبت با ایرباس، به نظر می‌رسد این سفر دولت به فرانسه پربار باشد.

دراین باره نیز پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفته است که حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران که قرار است دوشنبه هفته آینده به فرانسه سفر کند،‌ در گفت‌وگو با با شبکه رادیویی فرانس ۲ و یورو ۱ به حوزه‌ها و محورهای مذاکراتی که در این سفر با مقامات فرانسوی خواهد داشت، اشاره کرد و از احتمال امضای قرارد داد خرید هواپیمای ایرباس خبر داد.

رئیس‌جمهور همچنین گفته است معمولا زمانی که شرایط مناسب باشد خریداران ما از یک یا چند شرکت خریداری می‌کنند که احتمالا این شرکت ایرباس خواهد بود.

وی با اشاره به جزئیات این سفر گفت: در دیدار من مذاکراتی در حوزه حمل و نقل، کشاورزی و صنعت، به ویژه مذاکراتی در بخش خودرو و حمل و نقل هوایی خواهیم داشت.

روحانی در این مصاحبه که در تهران انجام شده گفته است: در طول طی این دیدار پروتکل توافق امضا می‌شود که اساس آن توافقات بازرگانی و صنعتی خواهد بود.

در سپتامبر گذشته عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی ایران گفت:‌ ایران با دو شرکت هواپیمایی ایرباس و بوئینگ در حال مذاکره است که تا سال ۲۰۲۰ با آنها معامله کند اما به جزئیات بیشتری اشاره نکرد.

ایران همچنین جداگانه از این کشور خواسته است تا ناوگان فرسوده این کشور را نوآوری کند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا