گزارش روز؛

کانی های غیر فلزی بر مدار رشد

کانی های غیر فلزی بر مدار رشد

کفرا و شلیا نمادهای صف خرید گروه کانی های غیر فلزی در بازار امروز بودند این در حالی بود که سایر هم گروهی ها نیز معاملاتی متعادل و مثبت را تجربه کردند.

 

گروه های فلزی و معدنی شروعی مثبت اما پرعرضه تر از روز گذشته را تجربه کردند در این میان نمادهای کمنگنز، فایرا، وتوکا و میدکو همچنان با صف خرید و نمادهای فرآور، کطبس، ارفع، فباهنر و کچاد معاملاتی مثبت تر از هم گروهی ها را تجربه کردند اما در ادامه بازار، صف خرید نماد فایرا عرضه شد اما با تقاضای بالایی مواجه و در نهایت با تشکیل صف خرید مجدد به کار خود پایان داد این در حالی بود که. فولاد خوزستان امروز در بورس کالا، 18 هزار تن شمش بلوم را با قیمت پایانی 21500 ریال به ازای هر کیلو به فروش رساند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)،  بورس شانگهای محدودیت هایی را برای معاملات قراردادهای سررسید نوامبر و اکتبر فلز روی تعریف نمود. بر این اساس برای هر دسته سفارش پرداخت هزینه معاملات  2.3 دلار را قرار داد. همچنین محدودویت حداکثر سفارش روزانه دسته های 2000 قراردادی را لحاظ کرد. که علائمی از کنترل بازار پرهیجان این روزهای این فلز است. با این حال خیلی از فعالان بازار تصور می کنند این محدودیت های روزانه معاملات تاثیر قابل ملاحظه ای بر بازار ندارد همچنین سندیکای لوله و پروفیل فولادی ایران با ارسال نامه ای به شرکت بورس کالای ایران خواستار تعیین سقف مجاز رقابت محصولات فولادی تا ۵ درصد شد.

درگروه خودرویی که برخلاف روزهای اخیر معاملاتی متعادل با گرایشی مثبت در جریان بود، نمادهای خموتور، خمحرکه، خپویش خشرق و خفنر با صف خرید و نمادهای خاهن و ختراک با معاملاتی منفی تر از هم گروهی ها دنبال شدند تا جایی که نماد خاهن صف فروش شد همچنین نماد خلنت پس از اصلاح سریع حدود 20 درصدی و با توجه به قرار داشتن در سطوح حمایتی با برگشت قیمتی و افزایش تقاضا مواجه و صف خرید شد، نماد ورنا نیز پس از اعلام تعدیل پیش بینی سال مالی 97 که با کاهش 56 درصدی سود نسبت به دوره مشابه سال گذشته مواجه بوده با افت حدود 1 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت.

ولملت، وایران و ولساپا نمادهای مثبت گروه متعادل و منفی لیزینگی در بازار امروز بودند به طوریکه نماد ولملت صف خرید شد در آنسو و در گروه متعادل سرمایه گذاری نمادهای وبیمه (که ریزش بالایی را تجربه کرده) و وسکاب با صف خرید سپری شدند، نمادهای وبوعلی و سدبیر با صف فروش و نمادهای وتوصا، وسپه و سرچشمه با معاملاتی منفی تر از هم گروهی ها به کار خود پایان دادند.

درگروه های ساختمانی و سیمانی که معاملاتی متعادل و منفی در جریان بود نمادهای ثفارس، ثشاهد، ثمسکن، ثعمرا، سدور، سترام و ساروم نوسانات مثبتی را تجربه کردند همچنین نماد سکرد پس از اعلام پیش بینی سود که با کاهش 41 درصد زیان نسبت به دوره مشابه سال گذشته مواجه شده و اعلام توضیحات تکمیلی با افت حدود 9.5 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت همچنین نمادهای ثاخت، وتوس، ثپردیس، شکلر، ودی، ثالوند، ثنوسا، غدام، سشرق و فلامی به منظوربررسی بیشتر اطلاعات و تعدیل پیش بینی درآمد متوقف شدند.

گروه های شیمیایی و فراورده های نفتی با معاملاتی متعادل و مثبت مواجه بودند که در این بین نمادهای کرماشا، پترول، شبندر، شکربن، شاملا، زاگرس، شفارس، شپلی و شتوکا از اقبال بالاتر و معاملاتی مثبت تر از هم گروهی ها بر خوردار بودند تا جای که نماد شتوکا صف خرید شد همچنین شاهد جایجایی بلوکهای 200 میلیونی در نماد شپنا بودیم که طبق شنیدها حقوقی مجموعه ساتا فروشنده و حقوقی بیمه کوثر خریدار آنها بود. نماد شلعاب نیز درپی رشد سریع کوتاه مدت روزهای اخیر و نزدیک شدن به سطوح مقاومتی 480 تومان با فشار عرضه ها مواجه بود به طوریکه صف فروش شد.

غشهد و غفارس از معدود نمادهای مثبت گروه غذایی بودند و مابقی هم گروهی ها اکثرا منفی دنبال شدند تا جایی که نمادهای بهپاک، غبهنوش، غپینو، غسالم و غگل با صف فروش مواجه بودند.

کفرا و شلیا نمادهای صف خرید گروه کانی های غیر فلزی در بازار امروز بودند این در حالی بود که سایر هم گروهی ها نیز معاملاتی متعادل و مثبت را تجربه کردند. گروه کاشی و سرامیک با صف خرید نمادهای کسعدی، کساوه و کهرام، دادوستدهای متعادل و منفی نماد پر حاشیه کترام، صف فروش نماد کلوند و ادامه توقف نماد کچینی علیرغم اعلام تمامی گزارشات دنبال شدند.

در پایان معاملات شاخص کل متاثر از معاملات مثبت نمادهای اخابر و کچاد با رشد حدود 170 واحدی به ارتفاع 82،541 رسید که در این بین نمادهای خاهن و تاپیکو بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا