در معاملات آخرین روز مرداد ماه ثبت شد؛

رشد پرقدرت شاخص کل در کانال 82 هزار واحدی

رشد پرقدرت شاخص کل در کانال 82 هزار واحدی

در جریان معاملات امروز شاخص کل 297 واحد رشد کرد و به رقم 82 هزار و 372 واحد رسید. همچنین علاوه بر شاخص کل سایر شاخص های بورسی نیز امروز صعودی بودند. شاخص های بازار اول و دوم نیز به ترتیب 300 و 148 واحد بالا رفتند.

 

در داد و ستدهای روز جاری شاخص کل بورس با رشد پرقدرت 297 واحدی پرونده مرداد ماه را بست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در داد و ستدهای روز سه شنبه شاخص کل بورس 297 واحد بالا رفت و به عدد 82 هزار و 372 رسید.

همچنین در این روز سهامداران بورس تهران بیش از یک میلیارد و 522 میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی های مالی را در بازار دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بالغ بر 3هزار و 330 میلیارد ریال بود و در 54 هزار نوبت معاملاتی به ثبت رسید.

در جریان معاملات امروز شاخص کل 297 واحد رشد کرد و به رقم 82 هزار و 372 رسید. همچنین علاوه بر شاخص کل سایر شاخص های بورسی نیز امروز صعودی بودند. شاخص های بازار اول و دوم نیز به ترتیب 300 و 148 واحد بالا رفتند.

نمادهای ملی مس، چادرملو، سرمایه گذاری معادن و فلزات، فولاد مبارکه، گل گهر، کشتیرانی و داروسازی دکتر عبیدی با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص، رشد این متغیر را رقم زدند.

در روز سه شنبه گروه های کانه فلزی، فلزات اساسی و خودرو با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای آلومینیوم ایران، سرمایه گذاری صنعت بیمه، داروسازی دکتر عبیدی، صنایع خاک چینی ایران، لبنیات کالبر، کابل البرز و چادرملو بود.

در مقابل نمادها آبادگران ایران، صنایع جوشکاب یزد، تولید محور خودرو، صنایع لاستیکی سهند، لنت ترمز ایران، گسترش صنایع و خدمات کشاورزی و دارویی لقمان با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشستند.

در داد و ستدهای امروز سهامداران برای خرید اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، سهام آلومینیوم ایران، واحدهای صندوق امین یکم، کیان و پارند پایدار سپهر، اوراق صکوک سایپا و اوراق مشارکت شهرداری سبزوار بیشترین تقاضا و طولانی ترین صف ها را ثبت کرد.

این در حالی بود که در سوی دیگر بازار گروهی از سرمایه گذاران تلاش کردند با عرضه های سنگین از واحدهای صندوق کیان، پارند پایدار سپهر، اوراق صکوک سایپا، سهام صنایع جوشکاب یزد، حق تقدم ایران ترانسفو و اوراق مشارکت ملی نفت ایران خارج شوند. سنگین ترین صف های فروش در این نمادها ثبت شد.

در پایان داد و ستدهای امروز بورس تهران سرمایه گذاری غدیر با معامله بلوکی 560 میلیون سهمی به ارزش 619 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را داشتند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا