در معاملات امروز ثبت شد؛

رشد حجم و معاملات بورس تهران

رشد حجم و معاملات بورس تهران

در بازار امروز هفت شاخص مهم بورسی صعودی شدند. شاخص کل 58 واحد بالا رفت و به رقم 82 هزار و 75 رسید. نمادهای سرمایه گذاری معادن و فلزات، کشتیرانی و ملی مس با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص باعث رشد این متغیر شدند.

 

در داد و ستدهای روز دوشنبه بورس تهران سهامداران شاهد رشد حجم و ارزش معاملات بودند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در معاملات روز جاری بیش از یک میلیارد و 255 میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی های مالی را دست به دست کردند. ارزش معاملات این روز بالغ بر 2هزار و 175 میلیارد ریال بود.

گروه های فرآورده های نفتی، فلزات اساسی و خودرو با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

در بازار امروز هفت شاخص مهم بورسی صعودی شدند. شاخص کل 58 واحد بالا رفت و به رقم 82 هزار و 75 رسید. شاخص های بازار اول و دوم نیز به ترتیب 49 و 82 واحد صعود کردند.

نمادهای سرمایه گذاری معادن و فلزات، کشتیرانی و ملی مس با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص باعث رشد این متغیر شدند. این در حالی بود که نمادهای بانک ملت، ارتباطات سیار، پالایش نفت تبریز و پالایش نفت تهران با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص مانع رشد بیشتر این متغیر شدند.

در معاملات امروز صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای کمباین سازی ایران، کارتن ایران، کاشی الوند، فرآورده های نسوز آذر، خوراک دام پارس، افست و لعابیران بود.

در مقابل نمادهای کارخانجات داروپخش، تولیدی شهید قندی، لنت ترمز ایران، پالایش نفت تبریز، گسترش صنایع و خدمات کشاورزی، تکنوتار و کاشی تکسرام با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشستند.

همچنین امروز سرمایه گذاران بورسی برای خرید اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، واحدهای صندوق امین یکم، پارند پایدار سپهر، سهام آلومینیم ایران، لعابیران، واحدهای صندوق کیان و سهام کاشی الوند بیشترین تقاضا و طولانی ترین صف های خرید را ثبت کردند.

این در حالی بود که در سوی دیگر بازار گروهی از سرمایه گذاران برای خروج از واحدهای پارند پایدار سپهر، سهام صنایع جوشکاب یزد، واحدهای صندوق کیان، سهام سیمان کردستان، اوراق مشارکت ملی نفت ایران و اوراق مشارکت رایان سایپا سنگین ترین صف های فروش را تشکیل دادند.

در پایان معاملات امروز سیمان فارس و خوزستان با معامله بلوکی 700 میلیون حجمی به ارزش 940 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کردند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا