حسابرسی شده؛

عملکرد دو ماهه "غشهداب" منتشر شد

عملکرد دو ماهه

شرکت کشت و صنعت شهداب ناب خراسان در دوره دو ماهه منتهی به 31 اردیبهشت 96، مبلغ 26 ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داد و به 7 درصد از پیش بینی هایش رسید.



شرکت کشت و صنعت شهداب ناب خراسان
پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 96 را حسابرسی شده و با سرمایه 750 میلیارد ریال منتشر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، شرکت کشت و صنعت شهداب ناب خراسان پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 96 را مبلغ 365 ریال برآورد و اعلام کرده است طی دوره دو ماهه نخست این سال مالی مبلغ 26 ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داد و به 7 درصد از پیش بینی هایش رسید.

این شرکت در دو ماهه نخست سال مالی 95 مبلغ 10 ریال سود به ازای هر سهم کنار گذاشت و به 4 درصد از پیش بینی هایش عمل کرد.

"غشهداب" دلایل تغییر اطلاعات پیش بینی سال مالی 96 را حسابرسی شده نسبت به اطلاعیه قبلی به شرح زیر منتشر کرد:

در بودجه اولیه ساخت و تولید و فروش سال 96 با توجه به استخراج اطلاعات واقعی 9 ماهه سال 95 و افزودن سه ماهه آخر سال 95 محاسبه شده و همان رویه تولید کارمزدی مانند سال 95 لحاظ شده بود، ولی با توجه به توانایی های شرکت در توسعه بازارهای فروش در بودجه تعدیلی کل تولیدات واقعی برای شرکت لحاظ شده و تولید کارمزدی حذف شده است.

با توجه به توضیحات بند فوق حاشیه سود ناخالص در روش تولید کارمزدی به دلیل نبود مواد اولیه و دستمزد در بهای تمام شده حاشیه سود بالاتری نسبت به روش تولید و فروش واقعی دارد؛ به عبارتی در تولید کارمزدی مبلغ در آمد پایین و حاشیه سود بالاست و در روش فروش مبلغ در آمد بالا ولی حاشیه سود پایین است.

همچنین دلایل تغییر اطلاعات واقعی دوره دو ماهه سال 96 (حسابرسی نشده) نسبت به اطلاعیه قبلی به این شرح است:

روال تحقق تولید، فروش و در نتیجه سود آوری شرکت در طول ماههای سال بطور یکنواخت نبوده و نسبت های فروش و سود آوری بودجه با دو ماهه واقعی قابلیت مقایسه را به دلایل ذیل ندارد:

تولید و فروش محصولات کشاورزی در زمان برداشت محصول تحقق می یابد که از اواخر مرداد ماه برداشت شروع و تا اوایل آبان ماه ادامه پیدا می کند.

تولید و فروش رب نیز با برداشت گوجه فرنگی به اوج خود می رسد در نتیجه اواخر فصل تابستان و اوایل فصل پاییز را شامل می شود.

تولید و فروش سس طول سال تقریبا بطور یکنواخت انجام می شود ولی بازهم در فصول سرد و بویژه زمستان به سبب مصرف بالای این محصول به اوج خود می رسد.

گفتنی است دلایل تغییر اطلاعات واقعی سال مالی 95 (حسابرسی شده) نسبت به اطلاعیه قبلی نیز به شرح زیر اعلام شد:

سود و زیان انباشته اول دوره سال مالی 95 به دلیل پرداخت دو میلیارد و 831 میلیون ریال مالیات در سه ماهه اول 96 به صورت تجدید ارائه شده عمل شد و اصلاح صورت گرفت.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا