گزارش روز؛

شروع متعادل اما پایان مثبت گروه روی

شروع متعادل اما پایان مثبت گروه روی

در بازارهای فلزات لندن و بورس شانگهای، فلز روی با رشد حدود 2 درصدی از مرز 3000 دلار عبور کرد و در اوج قیمت 10 سال اخیر خود قرار گرفت.

 

در گروه فلزی و معدنی که اکثرا شروعی متعادل داشتند، در همان شروع بازار تشکیل صف خرید نماد کمنگنز و تشکیل صف فروش پرحجم نماد فایرا نمایان تر بود اما در اواخر بازار و با افزایش مجدد قیمت فلز روی در بازارهای بین المللی شاهد جهش قیمتی گروه روی بودیم تا جایی که نمادهای کروی، کبافق، کاما، فرآور و فزرین صف خرید شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه و به نقل از کارگزاری آبان، در بازارهای فلزات لندن و بورس شانگهای، فلز روی با رشد حدود 2 درصدی از مرز 3000 دلار عبور کرد و در اوج قیمت 10 سال اخیر خود قرار گرفت.

گروه خودرویی اکثرا متعادل بودند اما قطعه سازها همچنان پر اقبال تر ظاهر شدند به طوریکه نمادهای خموتور و ختراک با صف خرید و و نمادهای خکار و خاهن (در ادامه حمایت و خرید حقوقی ها) با معاملاتی مثبت مواجه بودند در آنسو نماد خلنت با صف فروش و نمادهای خمحرکه، خفناورو خمحور منفی تر از هم گروهی ها سپری شدند اما در اواخر بازار با معاملات بلوکی و دوطرفه و خریدهای حقوقی در نماد خودرو و در درصدهای مثبت، با بهبود جو گروه کلی خودرویی و ایجاد نوسانات مثبت اکثر آنها مواجه شدیم این در حالی بود که نماد خودرو پس از تجربه روزها معاملات فرسایشی و قرار داشتن درسطوح حمایتی مستعد رشد قیمتی است.

در گروه حمل و نقل که اکثر نمادها شروعی متعادل و مثبت را تجربه کردند، نماد حسیر در کنار نمادهای حپترو و حتوکا همچنان منفی دنبال شدند این در حالی است که در نماد حسیر دو سهامدار عمده و حقوقی های هرمز پرواز پارسیان و توسعه طلوع تجارت خلیج فارس روز گذشته خریدار آن بوده اند نکته قابل توجه دیگر، قرار داشتن سهم در سطوح حمایتی 300 تا290 تومان است که می تواند موجب افزایش تقاضا در این نماد مذکور شود.

در گروه متعادل لیزینگی نماد ولبهمن مثبت تر از هم گروهی ها دنبال شد در آنسو و در گروه سرمایه گذاری، معاملات متعادل و مثبت اکثر نمادها را نظاره گر بودیم در این میان نماد وتوصا با فشار فروش و صف فروش به کار خود پایان داد و نمادهای وصنعت، ونیکی، وبهمن وگستر و وبوعلی نوسانات منفی را تجربه کردند.

درگروه های شیمیایی و فراورده های نفتی معاملاتی اکثرا متعادل در جریان بود در این بین نمادهای شنفت، شلعاب و شفارا صف خرید شدند و نمادهایی نظیر پاکشو، شکلر، ونفت، خراسان، پترول، شتوکا، تاپیکو و شبریز به دلیل قرار داشتن در سطوح حمایتی و یا شرایط تکنیکالی مساعدتر از هم گروهی ها از اقبال بیشتری برخوردار بودند و معاملات مثبت تری را تجربه کردند. شرکت یونیت اینترنشنال ترکیه اعلام کرد که یک موافقتنامه ۷ میلیارد دلاری با شرکت دولتی زاروبژنفت روسیه و هلدینگ سرمایه گذاری غدیر ایران برای حفاری نفت و گاز در ایران منعقد کرده است.  این نخستین توافقنامه سه جانبه یک شرکت ایرانی با شرکتهای خارجی محسوب میشود. بر اساس موافقت نامه طرفین، مجموع ذخیره مورد توافق استخراج ۱۰ میلیارد بشکه نفت و گاز در چهار میدان نفتی و گازی ایران است.

در گروه ساختمانی که با شروع صف خرید نماد وساخت مواجه شدیم، شاهد توقف حدود نیم ساعته نماد، ارائه شفاف سازی شرکت پیرامون افزایش تنها 2 ریالی سود و بازگشایی مجدد نماد با صف خرید بودیم این در حالی بود که طبق انتظار سایر هم گروهی ها اکثرا متعادل به کار خود پایان دادند که در این میان نمادهای ثعمرا و ثاباد از اقبال بیشتری از هم گروهی ها برخوردار بودند. درادامه توقف بسیار طولانی مدت نماد کچینی و در گروه کاشی و سرامیک، با جمع آوری مکرر صف فروش نماد کترام و معاملات بسیار پرحجم حدود 37 میلیون سهمی آن در کنار صف خرید نماد کهرام مواجه شدیم، که قابل تامل بود.

در اواسط بازار افزایش تقاضا در گروه آی تی محسوس بود به طوریکه نماد رانفور صف خرید شد و نماد افرا تا آستانه صف خرید شدن پیش رفت در این میان نماد تازه وارد اوان همچنان با صف خرید به صعود خود ادامه داد، نماد رکیش نیز پس از برگزاری مجمع فوق العاده تصویب افزایش سرمایه 53 درصدی ازمحل مطالبات و آورده نقدی سهامداران و به منظور اجرای طرح های توسعه، خرید دستگاههای پذیرنده جدید و نوسازی دستگاههای قدیمی، خرید انبار و تجهیزات مورد نیاز متعادل مورد بازگشایی قرار گرفت.

در پایان معاملات شاخص کل متاثر از معاملات مثبت نمادهای حکشتی و رانفور با رشد حدود 45 واحدی به ارتفاع 81،741 رسید که در این بین نمادهای شبندر و پارسان بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا