مسیر دوربرگردان منتشرکنندگان اوراق"سخاب"در برابر بورس

مسیر دوربرگردان منتشرکنندگان اوراق

اگر منتشر کنندگان اوراق ضوابط وشرایط سازمان بورس را می پذیرفتند وهزینه بازار گردانی اوراق را متقبل می شدند بازارگردان می توانست دامنه بازدهی اوراق را محدود کند واین امر باعث جلوگیری از تبعات منفی اوراق می گردید

 

مدیر عامل سابق فرابورس ایران بر لزوم ورود اوراق اسناد خزانه اسلامی و بانکی در بورس تاکید کرد و گفت: پیشنهاد می شود این اوراق با برخورداری از یک بازارگردان به بورس وارد شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا) و به نقل از اقتصاد آنلاین، مصطفی امید قائمی در خصوص انتشار اوراق سخاب و تبعات آن برای بازار سرمایه گفت: این اوراق بازار جذابی را فراهم کرده است و به دلیل نرخ بازدهی بالای این اوراق خرید و فروش سهام در بورس با بی اقبالی مواجه شده است.

این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه در ابتدا قرار بود این اوراق در بورس مورد معامله قرار گیرد، تصریح کرد:  اگر منتشر کنندگان اوراق ضوابط وشرایط سازمان بورس را می پذیرفتند و هزینه بازار گردانی اوراق را متقبل می شدند بازارگردان می توانست دامنه بازدهی اوراق را محدود کند و این امر باعث جلوگیری از تبعات منفی اوراق می شد.

وی با اشاره به اینکه این اوراق کل نرخ بازدهی بازار را کاهش داده است، اظهارداشت: حتی سپرده گذاری در بانک ها نیز تحت تاثیر منفی این اوراق منتشره قرار خواهد گرفت.

امیدقائمی بر لزوم ورود این اوراق به بورس تاکید و خاطر نشان کرد:  پیشنهاد می شود این اوراق با برخورداری از یک بازارگردان به بورس وارد شود.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا