بهرامن:

معدن نيازمند متولي واحد است

معدن نيازمند متولي واحد است

گروه معادن - رئيس خانه معدن ايران مي گويد وجود ذخاير معدني فراوان و عظيم، بااهميت ترين مزيت اقتصادي ما است؛ دسترسي به بيش از 68 نوع ماده مرغوب معدني، چون سرب، روي، مس و سنگ آهن و زغال سنگ، مجموعه اي بزرگ از زيباترين گروه ها و گونه هاي متنوع سنگ تزئيني، کشور ما را در يک وضعيت متمايز در جهان قرار داده است. اما آنچه اين مزيت اقتصادي را برجسته و منحصر به فرد مي کند اين است که کشور ما 68 نوع ماده مرغوب معدني را در کنار منابع عظيم نفت و گاز در اختيار دارد.

به گزارش ماین نیوز، محمدرضا بهرامن مي گويد: با تکيه بر شبکه عظيم منابع معدني و انرژي، کشور ما اين توانايي را دارد که به يکي از بزرگ ترين توليدکنندگان و صادرکنندگان محصولات صنعتي با ارزش افزوده بالادر سطح دنيا تبديل شود. بنابراين انرژي را بايد به عنوان مزيت صنايع موسوم به صنايع انرژي بر کشور ببينيم و برنامه ريزي کنيم. وقتي اين مزيت را از اين گروه از صنايع کشور سلب مي کنيم؛ در واقع بخش عمده اي از جاذبه هاي سرمايه گذاري صنعتي را از بين مي بريم.

رئيس خانه معدن ايران مي گويد: هر چند وزارت صنعت، معدن و تجارت به طور رقابتي جايگاه واحد نظام سياست گذاري معادن و متولي اجرا است، اما سازمان هاي متعدد ديگري نيز در اين امر دخالت مستقيم دارند که امکان توسعه و اجراي يکپارچه و هماهنگ زنجيره صنعتي و صنعت گستري در حوزه معادن را سلب مي کنند. مراجع متعدد تصميم گيري، انگيزه سرمايه گذاري بزرگ و بلندمدت در حوزه هاي مختلف معدن را از بين مي برد زيرا معدن را به يک مقوله غيرقابل پيش بيني تبديل مي کند و فضاي سرمايه گذاري، به ويژه سرمايه گذاري بلندمدت را همواره ملتهب و ناامن مي سازد. بخش معدن فقط با اتخاذ رويکردهاي کلان اقتصادي و سياست گذاري يکپارچه و هماهنگ به نتيجه مي رسد. تاثير موزون و همه جانبه ترکيب منابع معدني و انرژي را بر عمق استراتژيک اقتصاد کشور، جدي بگيريم.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا