گزارش روز؛

نوسانات مثبت گروه خودرویی

نوسانات مثبت گروه خودرویی

درگروه های فلزی و معدنی که معاملاتی اکثرا متعادل و مثبت در جریان بود، نمادهای کمنگنز، فباهنر، فولاژ، زنگان، کاما، فجر، فزرین، فرآور، کطبس، کروی و کبافق از اقبال بیشتری برخوردار بودند تا جایی که نمادهای کروی، کطبس، کمنگنز و فجر با صف خرید همراه شدند.

 

طی معاملات امروز اکثر نمادهای گروه خودرویی با توجه به قرار داشتن در سطوح حمایتی، با افزایش تقاضا مواجه شدند به طوریکه نمادهای خپارس، خزامیا، خمهر، خچرخش و خاهن صف خرید شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، مابقی هم گروهی ها معاملاتی مثبت را تجربه گردند در این بین نمادهای خلنت، خموتور و ختراک با صف فروش به کار خود پایان دادند این در حالی بود که طی دادوستدهای امروز شایعاتی از بازگشایی نماد خساپا شنیده می شد.

 در آنسو حپترو نماد منفی و توریل و حتاید نمادهای پرتقاضا و مثبت گروه متعادل حمل و نقل طی دادوستدهای امروز بودند. عضو هیات مدیره راه آهن اعلام کرد: ‌با لغو تحریم‌ها ایران مذاکرات خود با طرف‌های خارجی را برای افزایش تبادلات ریلی آغاز کرده که آلمان یکی از اصلی‌ترین طرف‌های این مذاکرات بوده است و پیش‌بینی می‌شود در آینده‌ای نزدیک با نهایی شدن این مذاکرات، قطار مستقیم میان دو کشور آغاز به کار کند.

در گروه های شیمیایی و فراورده های نفتی که با معاملاتی متعادل مواجه بودند، نمادهای شاوان، شتران، پارسان، شکربن، شاراک و شپارس از اقبال بیشتر و معاملاتی مثبت تر و نمادهای پاکشو، شسینا، شتوکا، شپاکسا، شپاس و ساینا با افزایش عرضه ها و معاملاتی منفی تر از هم گروهی ها دنبال می شوند. بر اساس آمار تجارت خارجی، در حالی که در ۴ ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حجم صادراتی میعانات گازی ثابت مانده اما ارزش ارزی این محصول ۶۰۰ میلیون دلار کاهش یافته است.

وصنعت و وصنا نمادهای مثبت گروه متعادل و منفی سرمایه گذاری در بازار امروز بودند و مابقی گروه های بانکی و بیمه ای اکثرا منفی و کم فروغ ظاهر شدند. رییس کل بانک مرکزی از اجرای یکسان سازی نرخ ارز در اوایل فعالیت دولت دوازدهم خبر داد و گفت: این برنامه به دلیل عدم وجود روابط بین المللی کافی به تاخیر افتاده است. همچنین وحید روشن قلب با حکم سعید فلاح پور (که جانشین عراقچی و معاون اجرایی جدید سازمان بورس شده) به عنوان رئیس اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس معرفی شد.

در گروه بنیادی محور آی تی شاهد دادوستدهایی اکثرا متعادل و منفی بودیم که در این بین معاملات منفی نماد تازه وارد پرداخت با توجه به خریدهای حقوقی ها و صف فروش نماد مداران که با فشار عرضه ها همراه بود، قابل توجه بود. 10 درصد نماد اوان به عنوان دومین شرکت جدید بازار در سال جاری و در گروه اطلاعات و ارتباطات طی سه شنبه پیش رو عرضه اولیه خواهد شد. 99 درصد (سهامدار عمده) آن  متعلق به شرکت گسترش الکترونیک ایرانیان بوده و سرمایه اسمی شرکت10 میلیارد تومان و سود هر سهم آن 533 ریال می باشد.

گروه های ساختمانی و سیمانی با معاملاتی اکثرا متعادل و منفی مواجه شدند که در این میان نمادهای ساروم، سقاین، سشمال، ثشاهد، ثفارس و ثباغ با تقاضای بالاتر و معاملاتی مثبت تر به کار خود پایان دادند در آنسو نماد ثتران پس از ارائه اطلاعات تکمیلی در خصوص پیش بینی سود 96 که با افزایش 237 درصدی زیان نسبت به دوره مشابه سال گذشته همراه شده با افت حدود 11 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت. معاون وزیر راه و شهرسازی از تصویب تسهیلات با نرخ سود 12 درصد بجای ۱۸ درصد با سقف ۳۰ - ۴۰ - ۵۰ میلیون تومان برای مالکان و ساکنان بافت‌های فرسوده خبر داد.

درگروه های فلزی و معدنی که معاملاتی اکثرا متعادل و مثبت در جریان بود، نمادهای کمنگنز، فباهنر، فولاژ، زنگان، کاما، فجر، فزرین، فرآور، کطبس، کروی و کبافق از اقبال بیشتری برخوردار بودند تا جایی که نمادهای کروی، کطبس، کمنگنز و فجر با صف خرید همراه شدند. رئیس اتحادیه آهن و فولاد بیان کرد که گرانی مواد اولیه و نوسانات قیمت جهانی باعث شده تا قیمت آهن در سطح بازار از ابتدای تیرماه تاکنون ۴۰ درصد افزایش پیدا کند.

در گروه متعادل و مثبت کانی های غیر فلزی نمادهای کاذر، کهمدا، کفرا و کگاز با معاملاتی مثبت تر از هم گروهی ها و نمادهای شلیا، کسرام و کساپا با معاملاتی منفی تر دنبال شدند تا جایی که نماد کساپا با صف فروش به کار خود پایان داد.

در گروه غذایی نماد غچین در ادامه خریدهای حقوقی سرمایه گذاری سلیم شروعی با صف خرید داشت اما در ادامه بازار همراه اکثر نمادهای گروه منفی به کار خود پایان دادند در این گروه نمادهای غشهد، غشهداب، غگلپا، غگلستا و غشاذر نیز مثبت دنبال شدند. در اواسط بازار صف خرید نماد کپارس در گروه کاشی و سرامیک عرضه و منفی شد اما نماد کهرام همچنان صف خرید خود را حفظ نمود، مابقی هم گروهی ها با معاملاتی متعادل و منفی سپری شدند که در این میان عرضه های پرحجم، معاملات منفی و صف فروش نماد کترام قابل تامل بود و از وجود فروشندگان بالقوه با توجه به رشد مناسب شرکت در ماه های گذشته حکایت داشت.

در پایان معاملات شاخص کل متاثر از معاملات مثبت نمادهای پارسان، خودرو و خپارس با رشد حدود 118 واحدی به ارتفاع 81،384 رسید که در این بین نمادهای فولاد و پاکشو بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا