در گفتگو با مهر اعلام شد؛

صادرات گاز ایران به ترکیه زمستان قطع نمی شود

صادرات گاز ایران به ترکیه زمستان قطع نمی شود

مدیرعامل شرکت انتقال گاز با اشاره به راه‌اندازی تاسیسات جدید الکتروکمپرسور گاز در تبریز، گفت: با بهره‌برداری این پروژه و افزایش پایداری شبکه، صادرات گاز به ترکیه و ارمنستان زمستان امسال قطع نمی‌شود.

محمدعلی امام در گفتگو با مهر در تشریح برنامه جدید افزایش پایداری شبکه صادرات گاز ایران به کشورهای ترکیه و ارمنستان برای زمستان سال جاری، گفت: شهریور ماه سال جاری نخستین تاسیسات تقویت فشارگاز  با سه الکتروکمپرسور در تبریز به طور رسمی در مدار بهره برداری قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران با اعلام اینکه با راه اندازی این ایستگاه جدید عملا یک ترمینال توزیع و انتقال گاز طبیعی در شمال شرق کشور ایجاد شده است، تصریح کرد: بر این اساس هر چه حجم گاز از سراسر کشور برای رسیدن به منطقه شمال غرب و غرب برای صادرات منتقل شود، می تواند از طریق این ترمینال به کشورهای مختلف توزیع شود.

این مقام مسئول در پاسخ به این پرسش مهر که آیا صادرات گاز ایران به ترکیه و ارمنستان برای فصل زمستان قطع خواهد شد؟ توضیح داد: اگر شرایط عملیاتی افزایش تولید گاز محقق شود و گاز تولیدی به مرکز کشور برسد و توزیع شود، قطعا مانند سال گذشته قطع گازی به ترکیه نخواهیم داشت.

نائب رئیس هیات مدیره شرکت انتقال گاز همچنین در پاسخ به پرسش دیگر مهر که در پساتحریم مهترین اولویت‌های شبکه انتقال گاز چه خواهد بود؟ اظهار داشت: در حوزه انتقال و توزیع گاز، نگهداری و تعمیرات، برنامه این است که کارها در قالب برون سپاری انجام شود.

وی با یادآوری اینکه هم اکنون آماده سازی برخی توربین‌های انتقال گاز به منظور برون سپاری در حال انجام است، اظهارداشت: استفاده از خدمات تعمیرات و نگهداشت خطوط لوله و ایستگاه ها با تامین کالا و قطعات مورد نیاز از طریق برون سپاری برنامه ریزی شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه براساس برنامه تعریف شده باید در مدت زمان حداکثر ۵ سال آینده همه فعالیت‌ها شامل فرآیندی و انتقال گاز در قالب برون سپاری انجام شود، خاطرنشان کرد: از این رو در دوران پساتحریم ارتباطات و مذاکره با شرکت‌های اصلی سازنده کالایی و تدارکاتی تقویت خواهد شد.  

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا