ظرفیت موتور و فن مکندۀ گازشکن مدول A واحد احیا مستقیم فولاد مبارکه افزایش یافت

ظرفیت موتور و فن مکندۀ گازشکن مدول A واحد احیا مستقیم فولاد مبارکه افزایش یافت

دنیای معدن - رئیس تعمیرات واحدهای احیا مستقیم 1 و 2 فولاد مبارکه، از اجرای موفقیت آمیز طرح افزایش ظرفیت موتور و فن مکندۀ گازشکن (ریفورمر) مدول A واحد احیا مستقیم شمارۀ 1 فولاد مبارکه خبر داد.

رضا خادم کیمیایی با بیان اینکه اجرای موفقیت آمیز این پروژه همزمان با توقف سالانۀ این واحد در تیرماه سال جاری انجام شد، افزود: اجرای این پروژه ظرفیت این فن مکنده را از 234 هزار مترمکعب بر ساعت به 285 هزار مترمکعب بر ساعت افزایش داد.
وی پایین بودن ظرفیت مکش این فن و محدودیت های ناشی از آن در تولید را عامل اصلی اجرای این پروژه عنوان کرد و گفت : این مشکل با ارتقای ظرفیت موتور و فن مربوطه برطرف و به بهبود فرایند و افزایش تولید آهن اسفنجی منجر شد.
کیمیایی افزود:با بهره گیری از دانش فنی و تلاش کارکنان، کاهش زمان و هزینه در انجام این پروژه محقق شد.
رئیس مرکز اجرای پروژه های تعمیراتی و اصلاحی تعمیرات مرکزی فولاد مبارکه نیز با بیان اینکه عملیات اجرا، نظارت و تهیۀ متریال مصرفی موردنیاز پس از برگزاری جلسه های متعدد کارشناسی با بهره بردار، به تعمیرات مرکزی محول شد افزود:اقداماتی از قبیل دمونتاژ موتور و فن، اصلاح فونداسیون، بالانسینگ فن، اصلاح سامانه خنک کاری، عایق کاری مجموعۀ فن و راه اندازی مجدد به منظور افزایش ظرفیت این فن مکنده انجام شد.
قاسم خوشدل پور گفت : فعالیت های اجرایی این پروژه همزمان با توقف سالیانه مدول A و با رعایت کامل اصول فنی، ایمنی و مسائل زیست محیطی مطابق با زمانبندی و با موفقیت انجام شد.
بهروز خسروی تکنسین ناظر اجرای پروژه های تعمیراتی و اصلاحی فولاد مبارکه نیز در ادامه با اشاره به اجرای این پروژه اظهار کرد: به منظور کاهش دما و صوت تجهیزات دوار در عایق کاری بدنۀ کیسینگ فن، از دو لایه پشم و سنگ ضدصوت و نیز یک لایه لاینرسربی و ورق گالوانیزه استفاده شد.
فولاد مبارکه بزرگترین مجتمع صنعتی کشور و بزرگترین تولیدکننده فولاد تخت در خاورمیانه است.
مجتمع فولاد مبارکه واقع در 75 کیلومتری جنوب غرب اصفهان دارای 35 کیلومتر مربع وسعت و 17 کیلومتر مربع سالن تولید است.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا