فعال اقتصادی: نمایشگاه کیش فرصت مناسب جذب سرمایه گذار بود

فعال اقتصادی: نمایشگاه کیش فرصت مناسب جذب سرمایه گذار بود

کیش- یک فعال اقتصادی هفتمین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور و دومین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی در کیش را فرصتی مناسبی برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی در بخش های گوناگون صنعتی و اقتصادی در آستانه ورود به دوره پساتحریم دانست.

«سیدابوالحسن حقایقی» به خبرنگار ایرنا گفت: ظرفیت های عظیم موجود درمنطقه فرصت مغتنمی را فراروی سرمایه گذاران فراهم کرده است تا از این رهگذر ضمن مشارکت در فرایند توسعه اقتصاد ملی، سود قابل توجهی نیز کسب کنند.
مدیرعامل شرکت «تلاشگران صنعتی معدنی پارسیان و لامرد» تاکید کرد استان های فارس و هرمزگان به دلیل نزدیک بودن به کانون های انرژی از قابلیت های زیادی برای توسعه صنعتی برخوردارند و افزود: در همین زمینه 20 هزار هکتار زمین در استان هرمزگان برای فعالیت های صنعتی در زمینه های مختلف مانند پتروشیمی، سیمان و آلومینیوم در نظر گرفته شده است.
وی اضافه کرد: در منطقه پارسیان هرمزگان یک واحد پتروشیمی با سرمایه گذاری دو میلیارد دلاری توسط شرکت «انرژی گستر پاسارگاد» در حال ساخت است که با بهره برداری از آن حلقه سایر صنعت های مرتبط تکمیل و برای بسیاری از جوانان متخصص به ویژه اهالی منطقه اشتغالزایی می شود.
حقایقی از مطالعه مقدماتی برای ساخت کارخانه تولید شمش آلومنیوم در لامرد فارس خبر داد و افزود: این کارخانه با اعتباری معادل یک میلیارد و 500 میلیون دلار ساخته می شود که با بهره برداری از آن سالیانه 300 هزار تن شمش آلومینیوم استحصال می شود.
وی از آمادگی شرکت خود برای مشارکت با سرمایه گذاران در امر استقرار صنعت ها در منطقه خبر داد و تصریح کرد: همه زیرساخت های لازم برای تکمیل این طرح های مهم فراهم است و با توجه به عزم و اراده دولت برای رونق فعالیت های تولیدی، مدیران در سطح منطقه از هیچ نوع همکاری برای تسریع در عملیات اجرایی این پروژه ها دریغ نمی کنند.
حقایقی گفت: استقبال خوبی برای مشارکت در زمینه توسعه صنایع در استان های برخوردار از انرژی و دارای موقعیت راهبردی صورت گرفته که نمونه آن مراجعه شمار قابل توجهی از سرمایه گذاران شرکت کننده در این نمایشگاه به دست اندرکاران شرکت است.
به گفته او، مزیت های نسبی دو استان هرمزگان و فارس برخوردار بودن از نیروی متخصص، نزدیک بودن به دریا و کانون های انرژی مانند عسلویه استان بوشهر و مهیا بودن زیرساخت های مورد نیاز برای توسعه صنعت های حوزه انرژی است.
وی گفت: مدیریت مناسب و باورمند به اقتصاد مقاومتی در این مجموعه ها افق روشنی را برای شتاب بخشی به رونق و توسعه صنعتی و اقتصادی منطقه فراهم کرده است.
هفتمین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور و دومین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی از هجدهم تا بیست و یکم آبان در کیش برگزار شد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا