رئیس اتاق بازرگانی تبریز:

بی توجهی دولت گذشته به راهبرد صنعتی موجب مشکلات کنونی است

بی توجهی دولت گذشته به راهبرد صنعتی موجب مشکلات کنونی است

تبریز- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن تبریز با اشاره به تدوین راهبرد صنعتی در سال 83 توسط اقتصاددانان خبره کشور، گفت: بی توجهی دولت گذشته به این طرح اقتصادی موجب بسیاری از مشکلات کنونی شده است.

صمد حسن زاده روز پنجشنبه درنشست هم اندیشی بررسی راهکارهای ارتقای جایگاه بخش خصوصی دراقتصاد ایران با اشاره به نگاه نادرستی که تا چند سال گذشته نسبت به سرمایه گذار درکشور وجود داشت، اظهار کرد: تاکید رهبری بر موضوع اقتصاد در شعارهای سال ، فضای کشور را برای سرمایه گذاری اصلاح کرد.
وی اصلاح و رفع قوانین مانع کسب و کار را یکی از رویکردهای ارزشمند دولت یازدهم در زمینه بهبود وضعیت اقتصاد بخش خصوصی عنوان و بر ضرورت همراهی با این طرح تاکید کرد.
مشاور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی هم با طرح این سئوال که بخش خصوصی برای بهبود وضعیت خود چه کرده است ؟ گفت: تا زمانی که فعالان این بخش نخواهند ، نمی توان جایگاه این بخش را دراقتصاد کشور ارتقا داد.
حسین پناهی اظهار کرد: با وجود فعالیت مناسب اتاق های بازرگانی و برگزاری همایش های علمی استقبال بخش خصوصی از این همایش ها کم است.
استاد دانشکده اقتصاد دانشگاه تبریز بر تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه به منظور بهبود وضعیت کنونی تولید تاکید کرد و گفت: در حالی که شرکت های بزرگ اروپایی با برگزاری کارگاه های آموزشی در دانشگاه ها ارتباط خود را با بخش علمی تقویت می کنند در کشور ما نسبت به این موضوع کم توجهی می شود.
وی گفت: با وجودی که فعالیت های فردی بخش خصوصی مناسب است اما در فعالیت های تشکل یافته ضعف وجود دارد و شاهد تاثیر کمرنگ این بخش در اقتصاد کشور هستیم .
نشست هم اندیشی یکروزه ' بررسی راهکارهای اقتصادی جایگاه بخش خصوصی دراقتصاد ایران' با حضور تعدادی از اقتصاد دانان کشور، اعضای اتاق های بازرگانی تبریز، اردبیل و ارومیه و دانشجویان رشته اقتصاد به همت انجمن اقتصاددانان ایران در تبریز برگزار شد.
قراراست این سلسله نشست ها به صورت ماهانه ادامه داشته باشد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا