توليد فولاد صعودي است

توليد فولاد صعودي است

گروه صنایع معدنی >فولاد - براساس گزارش انجمن توليدکنندگان فولاد ايران، فولادسازان داخلي از ابتداي فروردين تا پايان خرداد ماه موفق شدند ۵ ميليون و ۳۱۲ هزار تن فولاد خام توليد کنند. اين عدد ۱۳ درصد بالاتر از مدت مشابه سال قبل يعني ۴ ميليون و ۶۸۷ هزار تن بود. از اين ميزان ۲ ميليون و ۷۰۸ هزار تن سهم بيلت و بلوم و ۲ ميليون و ۶۰۴ هزار تن سهم اسلب بود که افزايش ۱۷ درصدي توليد اسلب به جهت بهبود صادرات و تقاضاي مطلوب اين محصول بود.

به گزارش ماین نیوز، براساس آمار انجمن فولاد توليد محصولات فولادي هم در مدت مذکور ۱۳ درصد رشد داشت و از ۴ ميليون و ۳۰۸ هزار تن به ۴ ميليون و ۸۷۰ هزار تن رسيد.سهم بخش ميلگرد يک ميليون و ۶۰۷ هزار تن، سهم بخش ورق گرم يک ميليون و ۸۴۷ هزار تن و سهم بخش ورق سرد ۶۲۷ هزار تن بود که تمامي اين موارد رشد توليد داشتند.در بخش واردات همچنان کاهش هم در بخش فولاد خام و هم محصولات فولادي به چشم مي خورد و افت واردات بخش محصولات فولادي ۱۴ درصد در مجموع سه ماه بود و در بخش فولاد خام به ۸۱ درصد رسيد.

واردات فولاد خام که در سه ماه سال قبل ۳۲ هزار تن بود امسال به ۶ هزار تن رسيد. در حوزه محصولات فولادي هم واردات از ۷۲۲ هزار تن در سه ماه اول سال ۹۵ به ۶۲۳ هزار تن در سه ماه ابتدايي امسال رسيد.در امر صادرات در بخش فولاد خام رشد قابل توجهي به ثبت رسيد هرچند که رشد بخش محصولات فولادي منفي بود. فولاد خام صادر شده از کشور يک ميليون و ۶۹۵ هزار تن گزارش شده که رشد ۶۷ درصدي داشته و رشد بخش اسلب ۲۱۱ درصد و رشد بلوم و بيلت ۵ درصد بود.فولاد خام صادر شده از ايران در مدت مشابه سال قبل يک ميليون و ۱۶ هزار تن گزارش شده است.

محصولات فولادي افت ۵۸ درصدي را در صادرات ثبت کردند و صادراتشان از ۷۱۵ هزار تن به ۳۰۰ هزار تن در سه ماه اول سال ۹۶ رسيد.بيشترين افت صادرات محصولات فولادي متعلق به صادرات ورق سرد و گرم است. صادرات ورق گرم ۹۳ درصد و ورق سرد ۹۴ درصد بود. حجم صادرات ورق گرم از ۵۱۲ هزار تن به ۳۴ هزار تن و ورق سرد از ۶۸ هزار تن به ۴ هزار تن رسيد.گزارش انجمن فولاد ايران مي افزايد، مصرف ظاهري در بخش فولاد خام افت ۲ درصدي داشته و در بخش محصولات فولادي رشد ۲۰ درصدي داشته است.مصرف ظاهري فولاد خام در اين مدت ۳ ميليون و ۶۲۳ هزار تن گزارش شده و محصولات فولادي ۵ ميليون و ۱۹۳ هزار تن بوده است.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا