رییس اتاق ایران:

تولید شکر در دولت یازدهم رکورد 120 ساله را شکست

تولید شکر در دولت یازدهم رکورد 120 ساله را شکست

به ازای هر مترمکعب آب در سال 1381، 120 گرم شکر تولید شد که این میزان در سال 1390 به 437 گرم و پارسال به 600 گرم رسید.


رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران رشد 50 درصدی تولید شکر دولت یازدهم را در تاریخ 120 ساله صنعت قند و شکر بی سابقه دانست و گفت: دستیابی به این رکورد با کمترین میزان استفاده از آب و پیوند علم و عمل در بخش کشاورزی عملیاتی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از ایرنا، «غلامحسین شافعی» در جشن ملی تولید شکر که در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد، توضیح داد: به ازای هر مترمکعب آب در سال 1381، 120 گرم شکر تولید شد که این میزان در سال 1390 به 437 گرم و پارسال به 600 گرم رسید.

وی افزود: این تولید در شرایطی شکل گرفته است که کشور از نظر آب در شرایط بحرانی قرار دارد.

شافعی اضافه کرد: بهمن ماه پارسال به وزیر جهاد کشاورزی پیشنهاد شد چنین مراسمی برای شکرگزاری از خداوند و تجلیل از دست اندرکاران این صنعت برگزار شود.

وی ادامه داد: این دستاورد قابل توجه در مورد شکر نشان می دهد می توان برخی کارها را در شرایط غیرمتعارف انجام داد و رسیدن به آن هدف ها غیرممکن نیست.

وی گفت: دستیابی به این موفقیت علاوه بر افزایش تولید، ثروت و درآمد، رونق اشتغال را به همراه دارد و می توان آن را به مجموع تولید و صنایع کشاورزی تعمیم داد.

به گفته شافعی، در نشست با گروهی از فعالان هلندی آنان بر این باور بودند که ظرفیت بخش صنایع غذایی و کشاورزی ایران مانند شیر خفته ای است که در صورت ارتقای آن و رفع بحران آب دچار دگرگونی می شود و دیگر نمی توان با این شیر خفته رقابت کرد.

جشن ملی تولید شکر روز گذشته با حضور وزیر جهاد کشاورزی و رییس دفتر رییس جمهوری در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد.

در این جشن «جمال الدین عباسیان، مهدی مفیدی و اسماعیل برادران حسینی» به عنوان تولیدکنندگان برتر شکر معرفی شدند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا