معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان:

۱۴۰۰ مورد بازرسی از قالیبافان بیمه‌شده استان سمنان انجام شد

۱۴۰۰ مورد بازرسی از قالیبافان بیمه‌شده استان سمنان انجام شد

سمنان - معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از انجام یک هزار و ۴۰۰ مورد بازرسی از قالیبافان و حرفه های مرتبط بیمه شده استان طی شش ماه اول سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان، حمیدرضا مداح ضمن اشاره به انجام یک هزار و ۴۰۰ مورد بازرسی از قالیبافان و حرفه های مرتبط بیمه شده استان سمنان اظهار داشت: تعداد هشت هزار بافنده فعال و تعداد هفت مجتمع قالیبافی در استان وجود دارد.

وی همچنین گفت: این تعداد بافنده فرش زیر نظر شرکت تعاونی های شهری و روستایی فعالیت می کنند که از این تعداد سه هزار و ۳۳۶ نفر تاکنون بیمه شده اند و از خدمات بیمه استفاده می کنند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان تعداد تعاونی های شهری و روستایی فعال در حوزه فرش را ۱۷ تعاونی اعلام کرد و افزود: تعداد ۱۳ کارگاه کوچک به صورت متمرکز و ۱۵ کارگاه نیز به صورت غیرمتمرکز به تولید قالی، قالیچه و تابلو فرش مشغول هستند.

مداح همچنین افزود: در شش ماهه ابتدایی سال جاری تعداد یک هزار و چهارصد مورد بازرسی از قالیبافان و حرفه های مرتبط بیمه شده استان سمنان صورت پذیرفته است.

 وی یادآور شد: این بازرسی ها به منظور اطمینان از استمرار اشتغال قالیبافان و همچنین برای جلوگیری از تضییع حقوق مشمولان واقعی بیمه مذکور و معافیت حق بیمه سهم کارفرما انجام می گیرد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان تاکید کرد: در این مدت تعداد ۸۰ اخطار به مشمولان غیرفعال و تعداد ۱۰۹ اخطار نیز به مشمولان نیمه فعال متقاضی برای اخذ بیمه قالیبافان صادر شده است.

مداح تصریح کرد: با توجه به بازرسی های بعمل آمده تعداد ۱۸۳ مشمول نیز به دلیل محرز شدن عدم استمرار و فعالیت در امر قالیبافی و یا انجام نشدن مراحل قانونی لغو قرارداد و بیمه آنان توسط سازمان تأمین اجتماعی ملغی شده است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا