عملکرد نامناسب آمازون، آسیا را قرمزپوش کرد

عملکرد نامناسب آمازون، آسیا را قرمزپوش کرد

انتشار آمار ناامیدکننده شرکت آمازون موجب تأثیر بر دیگر شرکت های این صنعت شد و قیمت سهام شرکت های تکنولوژی را با افت دسته جمعی همراه کرد.

بازارهای آسیایی و شاخص آتی اس اند پی آمریکا در پی انتشار گزارش عملکرد ناامید کننده شرکت آمازون، با روند کاهشی رو به رو شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، انتشار آمار ناامیدکننده شرکت آمازون موجب تأثیر بر دیگر شرکت های این صنعت شد و قیمت سهام شرکت های تکنولوژی را با افت دسته جمعی همراه کرد.

در بازار ارز جهانی نیز، قیمت یورو در مقایسه با فرانک سوییس با بیشترین میزان افزایش نسبت به ماه ژانویه داد و ستد شد.

در بازارهای سهام، تاثیر کاهش قیمت سهام شرکت آمازون بر شاخص آتی نزدک و اس اند پی، موجب سقوط شاخص ها در بازار ژاپن، استرالیا و کره جنوبی شد.

هیدیوکی ایشیگورو، سرپرست تحلیلگران در کارگزاری دایوا در توکیو دراین خصوص اظهار داشت: سرمایه گذاران به دلیل نوسانات اخیر در شاخص ها بسیار محتاط شده اند . سیگنال های اقتصادی متفاوت که از سوی آمریکا منتشر می شود نیز بازارها را تحت تأثیر قرار می دهد .

وی ادامه داد: با انتشار آمار عملکرد نامناسب شرکت آمازون به نظر می رسد اقتصاد آمریکا نیز انتظارات خود را نسب به بازار تعدیل کند.

در بازارهای آسیایی، شاخص تاپیکس ژاپن با افت 0.2 درصدی رو به رو شد و اس اند پی استرالیا 1.3 درصد منفی شد.

در کره جنوبی، شاخص اصلی بورس این کشور کاهش 1.2 درصدی را از آن خود کرد در حالی که شاخص هنگ سنگ در کره جنوبی روند منفی 0.5 درصدی را به ثبت رساند. در این بین، شانگهای چین نیز با تغییرات اندکی همراه شد.

شاخص آتی اس اند پی در آمریکا نیز افت 0.3 درصدی را شاهد بود در حالی که شاخص آتی نزدک هم 0.6 درصد کاهش داشت.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا