با صدرنشینی سه صنعت رایانه، فلزات اساسی و شیمیایی ها؛

شاخص کل از نیمه کانال 81 هزار واحدی عبور کرد

شاخص کل از نیمه کانال 81 هزار واحدی عبور کرد

در روز چهارشنبه سه گروه رایانه، فلزات اساسی و شیمیایی ها با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

 

در داد و ستدهای آخرین روز معاملاتی هفته شاخص کل بورس بازهم با صعودی پرقدرت توانست از نیمه کانال 81 هزار واحدی عبور کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در داد و ستدهای روز چهارشنبه شاخص کل بورس 327 واحد رشد کرد و به رقم 81 هزار و 509 رسید.

همچنین امروز سهامداران بورس تهران بیش از یک میلیارد برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی های مالی را دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بیش از 3هزار و 424 میلیارد ریال بود و در 98 هزار نوبت معاملاتی انجام شد.

در جریان داد و ستدهای امروز شاخص های بازار اول و دوم نیز صعودی شدند. شاخص بازار اول 350 واحد و شاخص بازار دوم 54 واحد رشد کردند. نمادهای ملی مس، فولاد خوزستان، فولاد مبارکه، پاکشو و پتروشیمی فناوران با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص، رشد این متغیر را رقم زدند. در مقابل دو نماد مخابرات و ایران خودرو بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل ثبت کردند.

در روز چهارشنبه سه گروه رایانه، فلزات اساسی و شیمیایی ها با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادها پاکشو، پتروشیمی فناوران، لنت ترمز ایران، صنعتی آما، فولاد آلیاژی ایران، سیمان تهران و فولاد خوزستان بود.

در مقابل نمادهای فروسیلیس ایران، پلاسکوکار، کشت و صنعت چین چین، تولید محور خودرو، تایدواتر خاورمیانه، گسترش صنایع و خدمات کشاورزی و نیرو محرکه با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

همچنین امروز سرمایه گذاران بورسی برای خرید سهام ملی مس، اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، سهام به پرداخت ملت، سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران، واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، اوراق صکوک سایپا و اوراق مشارکت شهرداری شیراز بیشترین تقاضا و سنگین ترین صف های خرید را ثبت کردند.

این در حالی بود که گروهی دیگر از سرمایه گذاران تلاش کردند با عرضه های سنگین از واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، حق تقدم سایپا شیشه، سیمان اصفهان، اوراق مشارکت ملی نفت ایران، اوراق مشارکت رایان سایپا و سهام پلاسکو کار سایپا خارج شوند. این نمادها طولانی ترین صف های فروش را داشتند.

در پایان معاملات امروز ملی مس با معامله 137 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و به پرداخت ملت با معامله یک هزار و 112میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا