از امروز تا جمعه؛

برگزاری نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و فرصت های سرمایه گذاری در قزوین

برگزاری نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و فرصت های سرمایه گذاری در قزوین

نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و فرصتهای سرمایه گذاری در قزوین با هدف فرهنگ سازی و آشنایی مردم با بازار سرمایه برگزار می شود. از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه می توان به آشنایی شرکت ها با فرآیند پذیرش و روش های متنوع تامین مالی از طریق بازار سرمایه و بورس تهران اشاره کرد.

 

نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و فرصتهای سرمایه گذاری در قزوین از سه شنبه 3 مرداد آغاز شده و تا روز جمعه 6 مرداد 96 ادامه دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از روابط عمومی بورس تهران، نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و فرصتهای سرمایه گذاری در قزوین با هدف فرهنگ سازی و آشنایی مردم با بازار سرمایه برگزار می شود. از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه می توان به آشنایی شرکت ها با فرآیند پذیرش و روش های متنوع تامین مالی از طریق بازار سرمایه و بورس تهران اشاره کرد.

در ابتدای مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، هادی طاهر خانی مدیرعامل نمایشگاه های بین المللی استان قزوین گفت: این نمایشگاه در فضای 2000 متری و با حضور 25 غرفه اعم از بورس، بانک و بیمه ها برگزار می شود. روز چهارشنبه راس ساعت 15 الی 19 در نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و فرصتهای سرمایه گذاری، همایش تامین مالی از طریق بازار سرمایه برگزار می شود. در این همایش برحضور موثر شرکت ها، صنایع، ادارات و دانشگاه تاکید می شود.

سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ارائه طرح های سرمایه گذاری در بورس به جای انباشتن نقدینگی در بانک ها گفت: پتانسیل های خوبی در بورس اوراق بهادار وجود دارد. برای پویایی سرمایه گذاری ما نیازمند تقویت بورس های منطقه ای هستیم تا شرایط پایداردر سرمایه گذاری داشته باشیم.

فریدون همتی استاندار قزوین در خصوص ضرورت بازنگری در جذب سرمایه و استفاده بهینه از ظرفیت های اقتصادی استان قزوین گفت: در این نمایشگاه ما به دنبال کشف منابع و روشهای جدید سرمایه گذاری به ویژه در بورس اوراق بهادار هستیم.

وی ادامه داد: در بورس روش های گوناگون برای تامین سرمایه وجود دارد که با تکیه بر این روشها می توان در تامین مالی بنگاه های اقتصادی استان گام موثری برداشت.

دکتر حلاج زاده ریاست مرکز ایرانیان خارج از کشور در خصوص بازگشت سرمایه ایرانیان خارج از کشورگفت: طبق آمار منتشر شده بانک جهانی در 6 سال پیش، حدود 37 هزار پرفسور، مهندس و نخبه ایرانی خارج از کشور وجود دارد .

وی ادامه داد: براساس آمارهای منتشر شده ایرانیان خارج از کشور حدود 24 هزار میلیارد دلار سرمایه دارند. این رقم 10 درصد سرمایه کل جهان را به خود اختصاص می دهد. به این ترتیب با ایجاد شرایط مناسب برای بازگشت سرمایه ایرانیان خارج از کشور می توان شاهد رشد و پویایی بیشتر فرآیند سرمایه گذاری در ایران بود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا