شاخص کل وارد مدار 81 هزار واحدی شد

سبزپوشی پرقدرت 7شاخص بورس

سبزپوشی پرقدرت 7شاخص بورس

در بازار امروز گروه های یارانه، فلزات اساسی و خودرو با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

 

در داد و ستدهای روز سه شنبه شاخص بورس با رشد 247 واحدی وارد کانال 81 هزار واحدی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در داد و ستدهای روز جاری شاخص کل بورس 247 واحد رشد کرد و به رقم 81 هزار و 181 رسید.

در بازار امروز سهامداران بورسی بیش از 602 میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی های مالی را دست به دست کردند که ارزش آن بیش از یک هزار و 899 میلیارد ریال بود و در 58 هزار نوبت معاملاتی ثبت شد.

امروز همه هفت شاخص بورسی صعودی بودند. شاخص بازار اول با 250 واحد و شاخص بازار دوم با 123 واحد افزایش رو به رو شدند.

نمادهای ملی مس، گل گهر، به پرداخت پرشین، فولاد مبارکه و چادرملو با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص رشد این متغیر را ثبت کردند. پتروشیمی پردیس و آسان پرداخت پرشین با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص مانع رشد بیشتر این متغیر شدند.

در بازار امروز گروه های یارانه، فلزات اساسی و خودرو با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای سالمین، ملی مس، به پرداخت ملت، پشم شیشه ایران، مس شهید باهنر، ایران یاسا تایر و رابر و کشت و صنعت چین چین بود.

این در حالی بود که گسترش صنایع و خدمات کشاورزی، پتروشیمی پردیس، آسان پرداخت پرشین، قند شیرین خراسان، سرمایه گذاری صنعت بیمه، تایدواتر خاورمیانه و سیمان شاهرود با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

سهامداران بورسی امروز برای خرید به پرداخت ملت، اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، سهام کارت اعتباری ایران کیش، سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران، واحدهای صندوق کیان و پارند پایدار سپهر و اوراق مشارکت کارکنان نفت بیشترین تقاضا و طولانی ترین صف های خرید را ثبت کردند.

در مقابل گروهی دیگر تلاش کردند با عرضه های سنگین از واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، سهام آسان پرداخت پرشین، سیمان مازندران، اوراق مشارکت ملی نفت ایران، سهام به پرداخت ملت، گسترش صنایع و خدمات کشاورزی و حق تقدم سایپا شیشه خارج شوند.

در پایان معاملات امروز فولاد مبارکه با معامله 49 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و به پرداخت ملت با معامله ای به ارزش 280 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا