معاون وزیر نفت:

"ایران ال‌ان‌جی" هنوز تحریم است؛منابع دولتی مینی LNGها تامین نشد

معاون وزیر نفت با اعلام اینکه طرح ایران ال.ان.جی شاید دیگر توجیه اقتصادی نداشته باشد گفت: علت تأخیر در اجرای طرح واحدهای مینی ال.ان.جی تأمین نشدن منابع مالی از سوی دولت است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، حمیدرضا عراقی با اشاره به اینکه تجهیزات خریداری شده طرح ایران ال.ان.جی هنوز تحریم است گفت: هزینه‌های این طرح افزایش چشمگیری داشته است به همین دلیل ممکن است که دیگر توجیه اقتصادی نداشته باشد.

وی درباره همکاری آلمان‌ها برای حضور در طرح‌ ایران ال.ان.جی گفت: علاوه بر آلمان سایر کشورهای دیگر نیز اعلام آمادگی کردند که این طرح ‌را با هزینه‌های خود راه‌ اندازی کنند و بعد از محل سودآوری طرح سهم خود را برداشت کنند.

مدیر عامل شرکت ملی گاز با تأکید بر اینکه باید ایران وارد بازار ال.ان.جی شود گفت: طرح مینی ال.ان.جی در دستور کار وزارت نفت قرار دارد. این طرح می‌تواند زمینه را برای کشورهای همسایه و منطقه برای ورود به تکنولوژی ال.ان.جی فراهم کند. در حال حاضر بحث مطالعاتی آن آغاز شده است.

عراقی در باره تأخیر در اجرای طرح واحدهای مینی ال.ان.جی توضیح داد: یکی از علت‌های تأخیر نبود منابع مالی سرمایه‌گذاری است؛ در واقع منابع مالی آن از سوی دولت تأمین نشد؛ چرا که نیازمند منابع مالی زیادی است.

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا