نشست غير رسمی وزيران نفت اوپک 12 آذر در وين

نشست غير رسمی وزيران نفت اوپک 12 آذر در وين

وزیر نفت ونزوئلا اعلام کرد با پیشنهاد عربستان نشست غیر رسمی وزیران نفت کشورهای صادر کننده نفت ( اوپک) یک روز پیش از نشست رسمی این سازمان برگزار می شود .

 

الو جیو دل پینو روز پنجشنبه گفت نشست غیر رسمی وزرای نفت اوپک سوم دسامبر ( 12 آذر ) در وین برگزار و در آن وضع بازار نفت و سقف تولید هر یک اعضای این سازمان به صراحت بررسی خواهد شد .
ونزوئلا از مدتها قبل از اعضای اوپک خواسته است تصمیمی در جهت حمایت از قیمت نفت در بازارهای جهانی اتخاذ کنند اما عربستان به عنوان یکی از بزرگترین کشورهای صادر کننده نفت با رد تقاضای ونزوئلا ، اصرار دارد سقف تولید و عرضه اعضای اوپک در بازارهای جهانی نباید کاهش یابد .
به گزارش خبرگزاری رویترز از کاراکاس ، وزیر نفت ونزوئلا درگفتگوی تلفنی به این برگزاری گفت نشست غیر رسمی وزرای نفت اوپک به درخواست شخص علی النعیمی وزیر نفت عربستان یک روز پیش از نشست رسمی این سازمان در وین برگزار خواهد شد .
دل پینو دیروز پس از دیدار با همتای عربستانی گفت :« پس از درخواست های مکرر ما از اعضای اوپک برای بررسی وضع بازار نفت ، علی النعیمی پیشنهاد کرد ما می توانیم یک روز پیش از نشست رسمی اوپک ، در وین جمع شویم و آخرین تحولات و نوسات بازار نفت و اقداماتی که باید درباره میزان عرضه و بهای نفت صورت گیرد ، بررسی کنیم ».

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا