با داد و ستد 1874 میلیارد ریال دارایی مالی؛

اولین روز مرداد ماه شاخص بورس سبز پوش بود

اولین روز مرداد ماه شاخص بورس سبز پوش بود

نمادهای فولاد مبارکه، مخابرات و به پرداخت ملت با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص، رشد این متغیر را رقم زدند. این در حالی بود که نمادهای هلدینگ نفت و گاز پارسیان، کشتیرانی، چادرملو و تاپیکو با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص مانع رشد بیشتر این متغیر شدند.

 

در داد و ستدهای اولین روز مرداد ماه سرمایه گذاران بورسی شاهد رشد شاخص کل بودند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در داد و ستدهای روز یکشنبه بیش از 640 میلیون برگه سهم و حق تقدم به ارزش یک هزار و 874 میلیارد ریال در 48 هزار نوبت معاملاتی دست به دست شد.

در جریان معاملات امروز همه شاخص های بورسی به جز شاخص بازار دوم، صعودی بودند. شاخص کل با رشدی 192 واحدی به رقم 80هزار و 863 واحد رسید. شاخص بازار اول نیز 233 واحد بالا رفت اما شاخص بازار دوم 122 واحد افت کرد.

در معاملات امروز گروه های فلزات اساسی، کانی غیرفلزی و ماشین آلات با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای فولاد مبارکه، نیرو محرکه، سیمان بهبهان، به پرداخت ملت، سیمان ارومیه، موتورسازان تراکتور سازی ایران و نورد آلومینیوم بود.

در مقابل نمادهای شهد، داده پردازی ایران، نیرو ترانس، ایران ارقام، قند اصفهان، لامپ پارس شهاب و مارگارین با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

همچنین امروز سرمایه گذاران برای خرید سهام به پرداخت ملت، اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، واحدهای صندوق کیان، سهام تایدواتر خاورمیانه، سیمان ارومیه و نیرو محرکه بیشترین تقاضا و طولانی ترین صف های خرید را ثبت کردند.

در مقابل گروهی از سرمایه گذاران برای خروج از واحدهای پارند پایدار سپهر، سهام سیمان خزر، سیمان مازندران، سیمان اصفهان، اوراق مشارکت ملی نفت ایران و اوراق مشارکت رایان سایپا بیشترین عرضه ها و سنگین ترین صف های فروش را ثبت کردند.

در پایان معاملات امروز فولاد مبارکه با معامله 134 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و اوراق مشارکت شهرداری مشهد با معامله 400 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا