رییس هیئت‌مدیره سندیکای برق کشور:

اجازه ندهیم شرکتهای برق داخلی مورد هجوم خارجی‌ها قرار گیرند

اجازه ندهیم شرکتهای برق داخلی مورد هجوم خارجی‌ها قرار گیرند

رییس هیئت مدیره سندیکای برق کشور گفت: در دوران پساتحریم حمایت از تولیدات داخلی باید مورد توجه ویژه ای واقع شود.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم، علیرضا کلاهی روز گذشته در آیین اختتامیه پانزدهمین نمایشگاه صنعت برق با اعلام این مطلب اظهار کرد: در دوران پساتحریم بخش خصوصی و برق کشور با آزاد شدن منابع در خارج از کشور دوران پر رونقی را تجربه خواهد کرد، اما نباید اجازه بدهیم که این شرکت ها مورد هجوم صادرات قرار گیرند و تمامی تلاش های متخصصین و اعضا فراموش شود.

وی افزود: متاسفانه کشور ما در صنعت برق با رکود مواجه است و با وجود منابع بی‌شمار و دارایی ها و سرمایه های انسانی که ما را از سایر کشورهای نفت خیز متمایز می کند در مقایسه با دیگر کشورها نیازمند پیشرفت بیشتر هستیم.
کلاهی با ذکر این نکته که کشور ما در صنعت برق با وجود مشکلات در دوران تحریم دارای رتبه 14 است که نشان از قدرت کشور دارد، تصریح کرد: این صنعت با اندکی توجه و حمایت می تواند موتور محرک اقتصاد کشور باشد.
وی همچنین تاکید کرد: ما در شرایط تحریم دارای نیروگاه هایی هستیم که میزان تولیدشان بسیار چشمگیر است و باید تا جایی پیش برویم که به جای وابستگی به انرژی های ارزان و مواد اولیه درصدد صادرات کالاهایی باشیم که ارزش افزوده بالایی دارند و اساس و بنیه آن‌ها بر دانش است.
وی در پایان خواستار قیمت‌گذاری منطقی مواد اولیه و استفاده از منابع مالی ارزان قیمت شد و خاطر نشان کرد: شرکت‌ها برای رسیدن به اهدافشان باید از مراحل متعددی مثل شرکت کردن در مناقصات، دادن ضمانت نامه، تولید کالا و بازرسی آن عبور کنند که یک دوره طولانی محسوب می‌شود، اما با حمایت‌های سایر دستگاه‌ها می‌توان این دوره را کوتاه تر کرد.

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا