گزارش روز؛

صورت های مالی دوره ای امید بخش

صورت های مالی دوره ای امید بخش

از رخدادهای قابل ذکر مهم دیگر امروز، تشکیل صف خرید بسیار پر حجم نماد تازه وارد پرداخت در شروع بازار که افزایش تقاضا در گروه بنیادی محور آی تی را درپی داشت، می توان اشاره کرد به طوریکه نمادهای مداران، رتاپ و رکیش با صف خرید همراه شدند.

 

بازار امروز در حالی شروع شد که شاهد انتشار سیل عظیمی از گزارش دوره ای توسط شرکت ها بودیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، گزارش های امید بخش در برخی گروه ها سبب افزایش تقاضا در آنها و نهایتا القا جو مثبت به باقی بخش های بازار گردید. به این ترتیب با بازگشت اعتماد فعالین بازار می توان به ورود جریان نقدینگی های جدید و تازه نفس امید داشت که معاملات مثبت امروز مهر تاییدی به موضوع مورد اشاره است.

از رخدادهای قابل ذکر مهم دیگر تشکیل صف خرید بسیار پر حجم نماد تازه وارد پرداخت در شروع بازار که افزایش تقاضا در گروه بنیادی محور آی تی را درپی داشت، می توان اشاره کرد به طوریکه نمادهای مداران، رتاپ و رکیش با صف خرید همراه شدند.

در همان شروع بازار افزایش تقاضا درگروه های شیمیایی و روانکارها محسوس بود به طوریکه اکثر نمادهای گروه دادوستدهای مثبتی را تجربه کردند و نمادهای ساینا، زاگرس، شکلر، شفارس، شسپا، شکربن، پارسان و شسینا با صف خرید مواجه شدند.

گروه های ساختمانی و سیمانی جز گروهای پیش رو بازار امروز بودند و اکثرا مثبت دنبال شدند تا جایی که نمادهای ثامان، ثفارس، ثنوسا، وساخت، آ س پ، سبهان، سقاین، سدور، سشرق، سفارس، سبزوا، سپاها، سهگمت، سغرب و سصوفی با صف خرید به کار خود پایان دادند همچنین نماد سشمال در همان شروع بازار و به دلیل ابهام درارائه اطلاعات متوقف شد.

گروه های فلزی و معدنی همسو با جو مثبت بازار اکثرا مثبت دنبال شدند در این بین دادوستدهای پرحجم همراه عرضه های مکرر صف خرید نماد ارفع، صف خرید نمادهای فروس، وتوکا، کدما، زنگان و کاما، بازگشایی نماد فنوال پس از برگزاری مجمع عادی سالیانه سود نقدی 30 ریالی با رشد حدود 10 درصدی و در ادامه بازار تشکیل صف خرید آن، قابل توجه بود.

گروه خودرویی کم حجم اما مثبت سپری شدند در این گروه ادامه صف خریدهای نمادهای خمحرکه و خموتور و ادامه صف فروش نماد ختراک نمایان تر بود در آنسو و در گروه مثبت حمل و نقل با صف خرید نمادهای توریل و حپارسا و معاملات مثبت نمادهای حتوکا و حفارس مواجه شدیم.

در گروه سرمایه گذاری شاهد معاملاتی مثبت بودیم تا جایی که نمادهای وخارزم، اعتلا، وتوصا، وغدیر و وبیمه با افزایش تقاضا به صف خرید رسیدند، معاملات پراقبالی که با نماد وایران درگروه متعادل و مثبت لیزینگی و تشکیل صف خرید آن دنبال شد. مجامع بانک ها که قرار بود اکثرا در ۳۱ تیر برگزار شود با انتشار شروط سه گانه بانک مرکزی برای برگزاری مجامع بانک ها و موسسات اعتباری، در هاله ای از ابهام قرار گرفت به طوریکه بانک های ایران زمین و صادرات مجامع خود را لغو کردند. بر اساس شروط مورد اشاره بانک ها ملزم شدند صورت‌های مالی، یادداشت‌های توضیحی مربوطه و دوره‌های آتی خود را فقط مطابق نمونه ابلاغی بانک مرکزی تنظیم کنند. 

گروه قندی شروعی پرتقاضا و مثبت اما پایانی متعادل تر داشتند که در این بین نمادهای قثابت، قشکر، قزوین و قشهد با اقبال بالاتری همراه بودند و صف خرید را تجربه کردند همچنین در شروع بازار نماد قنیشا برای اعلام تعدیل مثبت 57 درصدی و توضیحات مربوطه متوقف شد. گروه غذایی نیز اکثرا مثبت بودند تا جایی که نمادهای غمارگ، غشان، غفارس، غشصفها و غچین صف خرید شدند اما در اواخر بازار با عرضه های بیشتری مواجه شدند به طوریکه نمادهای غشهداب، غدیس، غدام، غگرجی و غپینو نوسانات منفی را تجربه کردند. در گروه دارویی با صف خرید نمادهای پخش، دسانکو و کی بی سی و معاملات مثبت نمادهای دروز، کاسپین، برکت، والبر و دکوثر مواجه شدیم.

در پایان معاملات شاخص کل متاثر از جو مثبت اکثر گروها بخصوص معاملات مثبت نمادهای پارسان، وغدیر و فخوز با رشد حدود 423 واحدی به ارتفاع 80،162 رسید که در این بین معدود نمادهای منفی بترانس، دعبید و رانفور بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل گذاشتند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا