گزارش روز؛

خبرهای خوب از پالایشی ها

خبرهای خوب از پالایشی ها

در ادامه توقف تمامی نمادهای گروه پالایشگاهی،‌ درگروه های شیمیایی و روانکارها شاهد تشکیل صف خرید نمادهای شفارس، شکربن، پاکشو و شاملا و معاملات مثبت نمادهای شپاکسا، جم و شاراک در همان شروع بازار بودیم.

 

 

درگروه خودرویی همچنان با ادامه معاملات منفی اکثر نمادها مواجه ایم، نمادهای خاهن، ختراک، خچرخش خمحرکه و خفنر با فشار عرضه ها، معاملاتی منفی تر و یا صف فروش، نماد خموتور با ادامه صف خرید و نمادهای خفناور، خاذین، خمحور و خشرق با معاملاتی مثبت تر از هم گروهی ها دنبال شدند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در پایان معاملات امروز، نماد خفناور جهت برگزاری مجامع عادی سالیانه و عادی بطور فوق العاده صاحبان سهام متوقف شد. حریل تنها نماد مثبت گروه حمل و نقل است و سایر هم گروهی ها اکثرا معاملاتی منفی را تجربه کردند تا جایی که نماد حفارس مجددا صف فروش شد همچنین نماد حپترو پس از ارائه صورت های مالی حسابرسی شده سال مالی95 با افت حدود 1.5 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت و در اواخر بازار جهت برگزاری مجمع عادی سالیانه تصویب صورتهای مالی متوقف شد.

قائم ‌مقام مدیرعامل شرکت آریا دیزل از آغاز تولید سه گروه از محصولات سنگین رنو خبر داد. وی در مراسم رونمایی از محصولات جدید شرکت آریا دیزل گفت: طبق مذاکره با شرکت رنو تراکس برای ورود مجدد محصولات رنو، مقرر شد سه گروه از محصولات سنگین این شرکت فرانسوی در ایران تولید شود که شامل مدل C برای کامیون باری رنو، مدل K برای کمپرسی و میکسر و مدل T برای محصولات کشنده رنو است.

گروه لیزینگی با معاملات اکثرا متعادل و منفی مواجه بودند که در این میان نمادهای ولبهمن و ولملت از تقاضای بالاتر و دادوستدهای مثبت تری نسبت به هم گروهی ها دنبال شدند. در حالی نماد واتی همچنان با صف خرید پرحجم به صعود خود ادامه داد که سایر هم گروهی ها با ادامه معاملاتی متعادل و منفی دنبال شدند همچنین معاملات مثبت نماد وبیمه با توجه به افت قیمتی روزهای اخیر و قرار داشتن در سطوح حمایتی قابل توجه بود همچنین نمادهای ونفت و بپاس پس از برگزاری مجمع سالیانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی به ترتیب با رشد حدود 4.5 و 3 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفتند.

در ادامه توقف تمامی نمادهای گروه پالایشگاهی،‌ درگروه های شیمیایی و روانکارها شاهد تشکیل صف خرید نمادهای شفارس، شکربن، پاکشو و شاملا و معاملات مثبت نمادهای شپاکسا، جم و شاراک در همان شروع بازار بودیم که با گذشت زمان، نماد شپاکسا نیز به جمع صف خریدهای گروه مذکور پیوست اما در اواخر بازار با افزایش عرضه ها از سوی سهامداران مواجه شدیم به طوریکه اکثر نمادها با نوسانات منفی و برخی همانند نمادهای شتوکا و شپارس با صف فروش به کار خود پایان دادند. مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران گفت: طرح های بهینه سازی، مازوت پالایشگاه اصفهان را 10درصد می کند. این طرح شامل ساخت 2 واحد عظیم پالایشی HRU و RFCC میشود و قرار است فرآورده مازوت پالایشگاه را به بنزین تبدیل کند.

درگروه های فلزی و معدنی معاملاتی متعادل در جریان بود در این میان نمادهای فجر، فنورد و کمنگنز با صف خرید و نمادهای ذوب، کاما، فولاد و فخوز مثبت تر از هم گروهی ها دنبال شدند همچنین نمادهای کپرور و کیمیا پس از برگزاری مجامع عادی سالیانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی به ترتیب با رشد حدود 3.5 و 2.7 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفتند.

گروه های ساختمانی و سیمانی شروعی متعادل و مثبت و پایانی اکثرا متعادل و منفی داشتند در این میان صف خرید نمادهای ثاباد، ثرود، وساخت و ثاخت و معاملات مثبت نمادهای سپاها، سهگمت، ثباغ و ثالوند نمایان تر بود.

درگروه متعادل آی تی نماد پرحاشیه مرقام در حالی با افزایش عرضه ها در کنار نماد رانفور به صف فروش رسید که نمادهای مداران، افرا و مفاخر معاملاتی مثبت را تجربه کردند همچنین هیات وزیران آیین نامه صندوق مکانیزه فروش را برای اجرا ابلاغ کرد که بر اساس آن، مودیان مالیاتی با درآمد کمتر از ۱۵۶ میلیون تومان در سال از نصب این صندوق معاف شدند.

گروه قندی پس از شروعی مثبت اکثرا با افزایش عرضه ها مواجه و منفی شدند در این بین صف خرید نمادهای قثابت، قصفها و قمرو و ادامه معاملات مثبت نماد قشکر قابل توجه بود.

درگروه کانی های غیرفلزی نمادهای شلیا و کاذر با صف خرید، نماد کفرا با صف فروش و مابقی هم گروهی ها معاملاتی متعادل را تجربه کردند. درگروه محصولات کاغذی نمادهای چکارن و چکاوه با ادامه تقاضای بالا و رشد قیمتی و نماد چکاپا با معاملاتی متعادل و منفی مواجه بودند در آنسو و در گروه کاشی و سرامیک همانند روزهای اخیر با معاملاتی پرتقاضا دنبال شدند که در بین نمادهای کسعدی و کهرام با صف خرید و نمادهای کترام و کلوند از حجم معاملات مناسب تری برخوردار بودند اما در اواخر بازار با نوسانات بالای نماد کترام و افزایش عرضه های آن مواجه شدیم که در نهایت صف فروش آنرا درپی داشت.

در پایان معاملات نمادهای فولاژ، حپترو، کهرام، پارسیان، خاهن، وکار و ستران جهت برگزاری مجمع عادی سالیانه تصویب صورتهای مالی و نماد های ونوین و ذوب جهت برگزاری مجامع عادی سالیانه صاحبان سهام در پایان معاملات امروز متوقف شدند.

در پایان معاملات شاخص کل متاثر از معاملات منفی نمادهای رانفور و فملی با افت حدود 38 واحدی به ارتفاع 79،620 رسید که در این بین نمادهای فولاد، اخابر و جم بیشترین تاثیر مثبت را ایجاد کردند. 

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا