بورس تهران ثبت کرد؛

صعود 6 شاخص بورسی در نخستین روز هفته

صعود 6 شاخص بورسی در نخستین روز هفته

نمادهای بانک ملت، فولاد مبارکه، ملی مس، بانک تجارت، فولاد خوزستان و پاکشو با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص رشد این متغیر را رقم زدند.



در داد و ستدهای اولین روز از آخرین هفته تیر ماه شاخص کل بورس 149 واحد صعود کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) در داد و ستدهای روز شنبه سهامداران بورسی بیش از 708 میلیون برگه سهم و حق تقدم را در بازار دست به دست کردند. ارزش مبادلات امروز بورس بیش از 2هزار و 23 میلیارد ریال بود و در 43 هزار نوبت معاملاتی انجام شد.

گفتنی است در این روز شاخص کل بورس 149 واحد رشد کرد و به رقم 79هزار و 658 رسید. همچنین امروز 6 شاخص منتخب بورسی صعودی بودند و فقط شاخص بازار دوم 14 واحد منفی شد. شاخص بازار اول 163 واحد بالا رفت.

نمادهای بانک ملت، فولاد مبارکه، ملی مس، بانک تجارت، فولاد خوزستان و پاکشو با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص رشد این متغیر را رقم زدند. این در حالی بود که سرمایه گذاری غدیر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص ثبت کرد.

همچنین امروز گروه های شیمیایی، فلزات اساسی و رایانه با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای کاشی و سرامیک سینا، تولیدی شیشه رازی، لعابیران، پاکشو، صنایع شیمیایی فارس، ایران تایر و معدنی املاح ایران بود.

در مقابل نمادهای حمل و نقل بین المللی خلیج فارس، معدنی دماوند، فرآوری مواد معدنی، نیرو ترانس، مارگارین، کاغذ سازی کاوه و ایران خودرو دیزل با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

در معاملات روز شنبه سهامداران بورسی برای خرید سهام پاکشو، اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، سهام سرمایه گذاری آتیه دماوند، سرمایه گذاری ساختمان ایران، واحدهای صندوق کیان، سهام داده پردازی ایران و واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر بیشترین تقاضا و طولانی ترین صف های خرید را ثبت کردند.

این در حالی بود که در سوی دیگر بازار گروهی از سرمایه گذاران برای خروج از واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، اوراق صکوک بناگستر کرانه، سهام سیمان خزر، ایران ترانسفو، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سیمان مازندران و لامپ پارس شهاب سنگین ترین صف های فروش را تشکیل دادند.

گفتنی است در پایان معاملات امروز فولاد مبارکه با معامله بلوکی 155 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و پاکشو با معامله 465 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا