مدیرعامل مرکز مالی ایران خبر داد:

اپلیکیشن بانک جامع اطلاعات مالی ایران به طور رسمی عرضه شد

اپلیکیشن بانک جامع اطلاعات مالی ایران به طور رسمی عرضه شد

مدیرعامل مرکز مالی ایران درباره اهداف طراحی اپلیکیشن بانک جامع اطلاعات مالی بازار سرمایه گفت: توسعه مستمر بازارهای مالی در یک دهه گذشته سبب شده است تا اطلاعات بسیار زیاد و درعین‌حال پراکنده‌ای در بخش‌های مختلف بازار سرمایه تولید شود که گردآوری و تجمیع این اطلاعات و ارائه آن در قالب‌های نوین ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

 

 

 نخستین اپلیکیشن بانک جامع اطلاعات مالی بازار سرمایه ایران IFDB طراحی و برای استفاده رایگان در دسترس علاقه‌مندان و فعالان بازارهای مالی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از روابط عمومی مرکز مالی ایران، پیش از این در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه و با حضور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از نسخه اندروید این اپلیکیشن رونمایی شده بود و اکنون پس از طی مراحل آزمایشی نسخه های اندروید و iOS اپلیکشین بانک جامع اطلاعات مالی ایران به صورت رایگان در دسترس قرار گرفته است. علاقه‌مندان می‌توانند این برنامه را از طریق خدمات دهنده‌هایی چون «اپ استور»، «گوگل پلی» و «کافه بازار» به صورت رایگان دریافت کنند.

مدیرعامل مرکز مالی ایران درباره اهداف طراحی این برنامه کاربردی، گفت: توسعه مستمر بازارهای مالی در یک دهه گذشته سبب شده است تا اطلاعات بسیار زیاد و درعین‌حال پراکنده‌ای در بخش‌های مختلف بازار سرمایه تولید شود که گردآوری و تجمیع این اطلاعات و ارائه آن در قالب‌های نوین ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

علی نقوی تصریح کرد: با توجه به این ضرورت طراحی برنامه کاربردی موبایل (اپلیکیشن) بانک اطلاعات مالی ایران  IFDB را در دستور کار قرار دادیم. جمع‌آوری داده‌ها و برنامه‌نویسی برای تهیه این محصول از سه ماهه چهارم سال 1395 آغاز شد و در فروردین‌ماه به نتیجه رسید.

مدیرعامل مرکز مالی ایران درباره ویژگی‌های این اپلیکیشن گفت: IFDB شامل اطلاعات ابزارهای مالی و کالای قابل معامله در بورس های کشور و اطلاعات نهادهای مالی ایران است. در بخش ابزارهای مالی، با تقسیم‌بندی این ابزار بر حسب سهام، اوراق بدهی و مشتقه اطلاعات معاملاتی هر یک از ابزارها برحسب نماد و صنعت قابل مشاهده است.

به گفته نقوی اطلاعات صندوق های سرمایه‌گذاری، کالای قابل معامله در بورس انرژی ایران و بورس کالای ایران نیز در بخش‌های دیگر ارائه شده است و این امکان برای کاربران وجود دارد تا به ابزارها و کالاها بر حسب بورس‌ها و بازارهای آنها نیز دسترسی پیدا کنند.

همچنین در این برنامه اطلاعات مؤسسات و نهادهای فعال در بازار مالی ایران به تفکیک نهاد ناظر (بانک مرکزی، سازمان بورس و اوراق بهادار و بیمه مرکزی) ارائه شده است. اطلاعات تمامی ناشران پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران، فرابورس ایران و ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار و تمامی شرکت ها و شخصیت های حقوقی عرضه کننده کالا در بورس‌های کالایی نیز گردآوری شده است.

بنا بر این گزارش، تمامی داده‌های این برنامه از سایت‌های رسمی و معتبر کشور جمع‌آوری شده است. لینک های دریافت برنامه از این طریق قابل دسترسی و نصب بر روی گوشی است:

بانک جامع اطلاعات مالی ایران (IFDB)

لینک معرفی نرم افزار:

http://bit.ly/IFDB_IFC5

دریافت از اپ استور:

http://bit.ly/IFDB_AS5

دریافت از گوگل پلی:

http://bit.ly/IFDB_GP5

دریافت از کافه بازار:

http://bit.ly/IFDB_CB5

مدیرعامل مرکز مالی ایران همچنین از برنامه‌ریزی برای توسعه این محصول هم خبر داد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، توسعه این محصول در دستور کار مرکز قرار گرفته است و به‌زودی قابلیت های جدیدی بر روی این محصول ارائه می‌شود.

 
   

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا