استارت آپ‌ها صنایع نفت و فولاد را پشت سر می‌گذارند

استارت آپ‌ها صنایع نفت و فولاد را پشت سر می‌گذارند

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: شرکت‌های دانش بنیان با شیب و سرعتی که گرفته اند قطعا صنعت نفت و فولاد را پشت سر می‌گذارند.

 

 

سورنا ستاری در مراسم افتتاح مرکز رشد پویانمایی، رایمون مدیا افزود: این حوزه جایی است که با سرمایه گذاری بخش خصوصی راه اندازی شده است.
وی گفت: بازار تولید محتوا بالغ بر ۳۰ میلیارد دلار است و زمینه مناسبی برای فعالیت فراهم کرده است.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افزود: استارت آپ‌ها باید هفته‌ای ۱۰ درصد رشد کنند تا به موفقیت برسند.
وی گفت: استارت آپ یعنی جوانی که هیچی ندارد و تنها با یک ایده موفق می‌تواند اشتغال زایی کند.
ستاری ادامه داد: در این حوزه اتفاق‌های بزرگی رخ خواهد داد.
آغاز به کار مرکز پویانمایی زمینه اشتغال را فراهم می‌کند
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: با حضور جوانان خلاق در این محیط در آینده‌ای نزدیک شاهد ایجاد استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان در اطراف آن خواهیم بود.
ستاری با اشاره به ارزش ۳۰ میلیارد دلاری بازار تولیدات پویانمایی گفت: ما برای توسعه این حوزه نیاز به سرمایه‌گذاری داریم که در این راستا باید به سمت سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر حرکت کنیم؛ به‌گونه‌ای که ۴۰ درصدسرمایه‌گذاری‌ها باید از این طریق تأمین شود.
وی تأکید کرد: این فعالیت‌ها با پول دولت شکل نمی‌گیرد، باید بخش خصوصی به این حوزه وارد شود.
ستاری خاطر نشان کرد: ما نیاز داریم که استودیوهای تولید محتوا بیش از ۱۰۰ مورد در کشور ایجاد شود که این امر در گرو توسعه بازار محتوای فرهنگی است.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تصریح کرد: فرهنگ دانش بنیان امروزه در دانشگاه‌های کشور حاکم شده است به گونه‌ای که در بازدیدی که هفته گذشته از پارک علم و فناوری زاهدان داشتم دستاوردهای غیر قابل باوری را عرضه کردند در حالی که با محرومیت‌های زیادی مواجه بودند.
وی گفت: برای جلوگیری از خام فروشی نیاز به تولیداتی داریم که به فروش برسند.
ستاری افزود: این انگیزه‌ای است که در ستاد اجرایی فرمان امام موجب شده است که وارد حوزه‌های دانش‌بنیان شوند.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اقدامات شورای عالی انقلاب فرهنگی در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان افزود: در این راستا از سوی این شورا ۱۰۰ میلیارد تومان برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: با حضور جوانان خلاق در این محیط در آینده‌ای نزدیک شاهد ایجاد استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان در اطراف آن خواهیم بود که این امر موجب تحول‌آفرینی در منطقه خواهد بود.
ستاری گفت: برای توسعه فرهنگ نیاز به سرمایه‌گذاری است که در حال حاضر ۶ صندوق مالی وارد بورس شده‌اند و از طریق عرضه سهام اعتبارات لازم را کسب کرده‌اند.
وی با اشاره به ضرورت توسعه صندوق‌های خطرپذیر (VC) و لزوم حرکت کشور به سمت سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر افزود: در این راستا لازم است که ۴۰ درصد سرمایه‌گذاری‌های کشور از طریق صندوق‌های خطرپذیر تأمین شود.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا