شاخص سنگ آهن از ۶۵ دلار عبور کرد

شاخص سنگ آهن از ۶۵ دلار عبور کرد

به واسطه برنامه های کاهش ظرفیت و پایین بودن ذخایر انبارها در پنج ماه ابتدای سال ۲۰۱۷ سود ۱۰۷ شرکت متوسط و بزرگ فولادی در چین به ۵.۵۶ میلیارد دلاررسید که از کل سود حاصل از فروش سال ۲۰۱۶ بیشتر بود.

 

سنگ آهن صادراتی استرالیا در روز جاری با افزایش ۱.۲۵ دلاری به ۶۵.۵ دلار CFR بنادر چین رسید که بیشترین مقدار از اوایل ماه می تا کنون می باشد.
به نقل از یکی از تجار، تقاضای سنگ آهن بهتر از قبل است و بالا بودن حاشیه سود فولادسازان، آنها را مجبور کرده از آغاز تعمیرات برنامه ریزی شده خودداری کنند.
بیلت تانگشان با افزایش ۴۰ یوانی (۶ دلاری) همراه شد و میلگرد در بورس شانگهای ۱۲۳ یوان (۱۸ دلار ) افزایش یافت. به واسطه برنامه های کاهش ظرفیت و پایین بودن ذخایر انبارها در پنج ماه ابتدای سال ۲۰۱۷ سود ۱۰۷ شرکت متوسط و بزرگ فولادی در چین به ۵.۵۶ میلیارد دلاررسید که از کل سود حاصل از فروش سال ۲۰۱۶ بیشتر بود.
اما اینکه سنگ آهن می تواند به ۷۰ دلار CFR برسد یا نه هنوز مبهم است. هم اکنون اختلاف قیمت بالایی بین بازار نقدی و آتی وجود دارد. وقتی سنگ آهن در بازار نقدی ۷۰ دلار CFR باشد در بازار آتی قیمت متناسب بایستی به ۶۳۰ یوان برسد که از قیمت حال حاضر بازار آتی بسیار فاصله دارد. سنگ آهن آتی در بورس دالیان امروز با افزایش ۸.۵ یوان به ۴۸۸.۵ یوان رسید.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا