مدیرعامل سازمان صنایع کوچک خبر داد

کمیته امداد به یاری صنایع تعطیل می‌آید

کمیته امداد به یاری صنایع تعطیل می‌آید

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با بیان اینکه مشکل حدود 70 درصد از واحدهای متوقف شده صنعتی کوچک ناشی از نبود نقدینگی است، پیشنهاد کرد که واحدهای متوقف شده، با حمایت کمیته امداد به شرط اشتغال مددجویان فعال شوند.

به گزارش خبرنگار ایسنا در منطقه کویر، سیدمحمدعلی سید ابرایشمی امروز - چهارشنبه - در مراسم تجلیل از 2500 خانواده توانمند شده کمیته امداد استان کرمان اظهارکرد: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در ایجاد زیرساخت‌های لازم برای شهرک‌های صنعتی و حمایت از صنایع کوچک و شهرک های صنعتی فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 945 شهرک صنعتی مصوب در کشور وجود دارد که 760 شهرک به بهره‌برداری رسیده است، تصریح کرد: حدود 50 هزار هکتار زمین صنعتی در اختیار سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی است که 30 هزار هکتار واگذار و صنایع در آن مستقر شده‌اند و 65 هزار قرارداد برای استقرار واحدهای صنعتی داریم.

سیدابریشمی با بیان اینکه 36 هزار واحد صنعتی بهره‌برداری شده در کشور مشغول به فعالیت هستند که برای 730 هزار نفر اشتغال ایجاد کرده‌اند، اظهار کرد: در بخش های مختلف از جمله اعطاء تسهیلات سرمایه ثابت و سرمایه در گردش، شناسایی خوشه‌های کسب و کار، ایجاد خدمات نرم افزاری و کسب و کار در شهرک‌ها و ... از صنایع کوچک حمایت می‌کنیم.

معاون وزیر صنایع، معدن و تجارت با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه شهرک‌های صنعتی با کمیته امداد امام خمینی(ره) در راستای ایجاد اشتغال برای مددجویان این کمیته اظهار کرد: کاری که در این راستا در استان کرمان انجام شده می‌تواند پایلوت بسیار خوبی برای کشور باشد و تعداد قابل توجهی از مددجویان براساس نیاز واحد صنعتی، در شهرک‌های صنعتی جذب شوند که زمینه بسیار خوبی برای ایجاد خودکفایی و خوداشتغالی این خانواده‌ها فراهم خواهد شد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک ایران افزود: در سراسر کشور به علت مشکلات اقتصادی و رکود، واردات بی رویه در گذشته و ... تعدادی از واحدها مشاغل خود را از دست داده و بازار آنها دچار مشکل شده است.

به گزارش ایسنا، در این مراسم تفاهم‌نامه همکاری بین مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی و رییس کمیته امداد کشور امضا شد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا