با صدر نشینی گروه های رایانه، فلزات اساسی و خودرو؛

شاخص بورس به نیمه کانال 79 هزار واحدی رسید

شاخص بورس به نیمه کانال 79 هزار واحدی رسید

نمادهای گل گهر، ارتباطات سیار، سرمایه گذاری گروه توسعه ملی، فولاد خوزستان و بانک ملت امروز بیشترین نقش را در رشد شاخص کل داشتند.

 

در داد و ستدهای روز جاری، بورس تهران شاهد رشد ادامه دار مهمترین متغیر  به مدد نمادهای بزرگ و تاثیر گذار بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در داد و ستدهای روز سه شنبه شاخص کل بورس 113 واحد بالا رفت و به رقم 79 هزار و 490 رسید. شاخص های بازار اول و دوم نیز به ترتیب 89 و 192 واحد صعودی شدند.

نمادهای گل گهر، ارتباطات سیار، سرمایه گذاری گروه توسعه ملی، فولاد خوزستان و بانک ملت امروز بیشترین نقش را در رشد شاخص کل داشتند. این در حالی بود که سرمایه گذاری معادن و فلزات و پارس خودرو بیشترین تاثیر منفی را بر این متغیر ثبت کردند.

گفتنی است در این روز سرمایه گذاران بورس تهران بیش از 871میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش 3 هزار و 34میلیون ریال در 46 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

همچنین گروه های رایانه، فلزات اساسی و خودرو با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار امروز نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای گلوکوزان، فرآورده های نسوز ایران، صنایع شیمیایی فارس، موتورسازان تراکتورسازی، ایران تایر، بین المللی محصولات پارس و سیمان دورود بود.

در مقابل نمادهای معدنی دماوند، دارویی لقمان، نیرو ترانس، آبادگران ایران، تامین ماسه ریخته گری و صنایع شیمیایی سینا با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

گفتنی است امروز سرمایه گذاران بورس تهران برای خرید اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، واحدهای صندوق کیان، پارند پایدار سپهر، سهام ایران تایر، ایران ارقام، اوراق صکوک سایپا و سهام فرآورده های نسوز ایران بیشترین تقاضا و طولانی ترین صف های خرید را ثبت کردند.

این در حالی بود که گروهی دیگر از سرمایه گذاران برای خروج از واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، کیان، سهام ایران ترانسفو، اوراق صکوک بناگستر کرانه، سهام سیمان خزر، سیمان مازندران و اوراق مشارکت ملی نفت ایران سنگین ترین صف های فروش را ثبت کردند.

در پایان معاملات امروز گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو با معامله 240 میلیون سهمی به ارزش یک هزار و 600 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کرد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا